Vizuální styl města Štramberka
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kajnar, Lumír
|
|
dc.contributor.author |
Kuběna, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:58Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:58Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43595
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část práce se zabývá jednotlivými vizuálními identitami měst, jak na území České republiky, tak i ve světě. Práce stotojí na porovnávání působení staré heraldické symboliky znaků měst na vzniklých vizuálních identitách měst. Zabývám se identitami novými, které vznikly v odbodbí od 90. let 20. století. Cílem práce je nastínit problematiku historického vlivu v současné prezentaci měst a jestli má cenu tyto hluboce zakořeněné tradice následovat, nebo od nich upustit. Praktická část je zaměřena designu nového loga Štramberka a prezentací vizuální identity města. |
|
dc.format |
61 str. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
firmní identita
|
cs |
dc.subject |
jendnotný vizuální styl
|
cs |
dc.subject |
image
|
cs |
dc.subject |
logo
|
cs |
dc.subject |
designmanuál
|
cs |
dc.subject |
heraldika
|
cs |
dc.subject |
corporate identity
|
en |
dc.subject |
corporte design
|
en |
dc.subject |
image
|
en |
dc.subject |
logo
|
en |
dc.subject |
designmanual
|
en |
dc.subject |
heraldy
|
en |
dc.title |
Vizuální styl města Štramberka |
|
dc.title.alternative |
Visual Style of Town Štramberk |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wolf, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2018-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part of the bachelor thesis deals with the corporate design of towns, especially in the territory of the Czech Republic, but also in the world. The whole work is based on comparing the effects of old heraldic symbols to the effects of symbols used in the visual identities of the cities. The thesis is focused on the identities of new identitties that have been created since 1990s. The thesis presents problematics of historical influence in current presentation of towns and questions whether those deeply rooted traditions are to be followed or abandoned. The practical part is focused on the new logo design and present new vizual identity of town Štramberk. |
|
dc.description.department |
Ateliér Grafický design |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Grafický design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Graphic Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
48998
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-05-11 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account