Reflexe výuky multikulturní výchovy učiteli na 1. stupni ZŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Kouřilová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:55Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:55Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43533
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá výukou multikulturní výchovy, která se realizuje na prvním stupni základních škol. Teoretická část charakterizuje multikulturní výchovy nejen všeobecně, ale i její aplikaci na prvním stupni základních škol. Zabývá se také kompetencemi pedagogů. Cílem praktické části je prozkoumat, jak pedagogové vyučují multikulturní výchovu. Zjistit, jaké metody používají, jak přistupují ke svým žákům a co chtějí žákům předat v rámci multikulturní výchovy. |
|
dc.format |
84 s. (143 425 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
rámcový vzdělávací programy
|
cs |
dc.subject |
pedagogové
|
cs |
dc.subject |
metody výuky
|
cs |
dc.subject |
menšiny
|
cs |
dc.subject |
obsah výuky
|
cs |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
generel educational programme
|
en |
dc.subject |
teachers
|
en |
dc.subject |
methods of education
|
en |
dc.subject |
minorities
|
en |
dc.subject |
content of the education
|
en |
dc.title |
Reflexe výuky multikulturní výchovy učiteli na 1. stupni ZŠ |
|
dc.title.alternative |
Elementary Teachers´ Reflections on Multicultural Education in Their Classes |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2018-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the teaching of multicultural education which is realized at the first level of elementary schools. The theoretical part is focused on multicultural education in general but and on application of multicultural education of elementary schools. It also deals with the competencies of teachers. The aim of the practical part is to examine how teachers teach multicultural education. Moreover, the practical part includes methods which teachers use, how they approach their pupils, and what they want to convey to pupils as part of multicultural education. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48918
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-19 |
|
local.subject |
první stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
multikulturalita
|
cs |
local.subject |
předmětové kurikulum
|
cs |
local.subject |
elementary school
|
en |
local.subject |
cultural diversity
|
en |
local.subject |
subject curriculum
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account