dc.contributor.advisor |
Cichá, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Hudský, Jaroslav
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:55Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:55Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43513
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce bylo zmapovat problematiku rehospitalizací psychiatrických pacientů po absolvování resocializačního programu se zaměřením na zvýšení úrovně jejich sociálních schopností a dovedností. Teoretická část se zabývá pojmy jako je sociální pedagogika, sociální práce, psychiatrie, resocializace a resocializační programy, kdy vycházíme z doporučených zdrojů. Dále diplomová práce kritický nahlíží na současný stav ve společnosti, kdy se na lidi s duševním onemocněním nahlíží s despektem, a zamýšlí se nad tím, zda destigmatizace psychiatrie a systematické řešení léčby a rehabilitačních programů přispěje k tomu, aby osoby s duševním onemocněním dosahovaly kvality život jako ostatní zdraví lidé naší společnosti. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření. Cílem výzkumného šetření bylo prokázání souvislosti faktu, že absolvování resocializačního programu má pozitivní vliv na kvalitu života osob s duševním onemocněním, že po absolvování tohoto programu dojde ke zvýšení úrovně jejich sociálních dovedností a dojde ke snížení opakovaných pobytů ve zdravotnickém zařízení. Na základě vyzkoumaných dat reflektuji význam a přínos resocializačních programů pro osoby s duševním onemocněním a nezastupitelnou roli sociálního pedagoga v tomto procesu resocializace. |
|
dc.format |
104 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
sociální práce
|
cs |
dc.subject |
sociální služby
|
cs |
dc.subject |
sociální dovednosti
|
cs |
dc.subject |
psychiatrie
|
cs |
dc.subject |
resocializace
|
cs |
dc.subject |
resocializační program
|
cs |
dc.subject |
terénní práce
|
cs |
dc.subject |
multidisciplinární tým
|
cs |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
social work
|
en |
dc.subject |
social services
|
en |
dc.subject |
social skills
|
en |
dc.subject |
psychiatry
|
en |
dc.subject |
resocialization
|
en |
dc.subject |
resocialization program
|
en |
dc.subject |
field work
|
en |
dc.subject |
multidisciplinary team
|
en |
dc.title |
Role sociálního pedagoga při resocializaci psychiatrických pacientů |
|
dc.title.alternative |
The Role of Social Pedagogue in Resocialization of Psychiatric Patients |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2018-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the diploma thesis is to describe the issue of rehospitalisation of psychiatric pa-tients after completing the resocialization program with a view to increase the level of their social skills and abilities. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with concepts such as social pedagogy, social work, psychiatry, resocialization and resocia-lization programs, etc. The diploma thesis critically examines the current state of society where people with mental illness are looked with despect and deals with the question if the destigmatisation of psychiatry and systematic solutions of treatment and rehabilitation pro-grams could together contribute to the fact that people with mental illness reach a quality life as the other healthy people in our society. The practical part contains quantitative research, which was carried out using a questionnaire survey. The aim of the research was to prove the fact that the re-socialization program has a positive impact on the quality of life of people with mental illness, that having completed the program leads to increase the level of their social skills and will reduce the number of repeated stays in the health care facility. On the basis of the research data I reflect the importance and benefits of rehabilitation programs for people with mental illness and the irreplaceable role of social educators in this process of resocialization. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48878
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-19 |
|
local.subject |
pacienti
|
cs |
local.subject |
psychiatrická péče
|
cs |
local.subject |
resocializace
|
cs |
local.subject |
resocializační pedagogika
|
cs |
local.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
local.subject |
patients
|
en |
local.subject |
psychiatric care
|
en |
local.subject |
resocialization
|
en |
local.subject |
resocialization pedagogy
|
en |
local.subject |
social pedagogy
|
en |