Rodina v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pavlů, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Lipusová, Marta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T17:45:52Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T17:45:52Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4335
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce nabízí marketingový pohled na rodinu coby motiv reklamy. Pozastavuje se nad její prezentací a stereotypy, které se v těchto reklamách stále vyskytují. Teoretická část popisuje historický vývoj rodiny v rámci společnosti s podrobnějším zaměřením na české prostředí ve 20. století, kdy se struktura rodiny začala rapidně měnit. Důvodem je žena a změnaa jejího postavení ve společnosti, které se podepsalo i na vztazích v rodině. Žena se začíná profesně vyrovnávat muži a vyžaduje od něj větší podíl v rodinném životě. V této práci je na rodinu pohlíženo i jako na spotřební jednotku, v rámci které probíhají rozhodovací a spotřební procesy. V tomto ohledu každý člen rodiny zastává některou z níže charakterizovaných rolí. Cílem praktické části této bakalářské práce je analyzovat a porov-nat vyobrazení rodiny v printové reklamě s realitou a navrhnout možné nové využití tohoto motivu. |
cs |
dc.format |
64 str. |
cs |
dc.format.extent |
44561232 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
stereotypy
|
cs |
dc.subject |
nakupní chování
|
cs |
dc.subject |
spotřební chování
|
cs |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
stereotype
|
en |
dc.subject |
consumer behavior
|
en |
dc.subject |
family life cycle
|
en |
dc.title |
Rodina v reklamě |
cs |
dc.title.alternative |
Family in advertising |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2007-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis offers marketing point of view of the family as the central focus adver-tising. It focuses on the presentation and the stereotypes of the family, as it appears in the advertising (commercials). The theoretical component describes the historical development of the family unit within the societal framework with more detailed focus on the 20th cen-tury Czech environment, in which the family structured began to rapidly change its form. The reason being is the women's changing role in the society, which affected the familial structure. Women became more equal professionally with men requiring the increasing male participation the running of the household. In this work, the family unit is also viewed as a consumer actively participating in the decision making and consumer processes. In this point of view each family member takes on a characteristic role, which will be more speci-fied below. The goal of the practical component of this bachelor's thesis is to analyze and compare the image of the family unit in the reality print advertising and suggest possible new ways of utilizing this motif. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4816
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account