Podpora vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním v České republice

DSpace Repository

Language: English čeština 

Podpora vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním v České republice

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petr Šafránková, Anna
dc.contributor.author Lehkoživová, Zuzana
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:40Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:40Z
dc.date.issued 2017-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43136
dc.description.abstract Bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků v České republice, konkrétně se zaměřuje na podpůrná opatření a jejich mechanismy ke zvýšení školní úspěšnosti těchto žáků. Teoretická část vymezuje legislativu spojenou s rovným a spravedlivým přístupem ke vzdělání a sociálním znevýhodněním. Dále se věnuje rodině, jakožto hlavnímu determinantu sociálního znevýhodnění a představuje jednotlivá podpůrná opatření sloužící k podpoře sociálně znevýhodněných žáků. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkumné šetření zaměřené na zjišťování názorů pedagogů na využívání podpůrných opatření a jejich mechanismy ve vztahu k romským žákům.
dc.format 66 s. (96 709)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Sociálně znevýhodněný žák cs
dc.subject podpůrná opatření cs
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject rovný přístup cs
dc.subject romští žáci cs
dc.subject Socially disadvantaged pupil en
dc.subject support measures en
dc.subject inclusive education en
dc.subject equal acces en
dc.subject Roma pupils en
dc.title Podpora vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním v České republice
dc.title.alternative Support of Education of Pupils with Social Disadvantages in the Czech Republic
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Martincová, Jana
dc.date.accepted 2018-06-05
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis deals with the issue of education of socially disadvantaged pupils in the Czech republic, specifically focuses on support measures and their mechanism to increase the school success of socially disadvantaged pupils. The theoretical part defines legislation related to equal and fair access in education and social disadvantage. Furthermore, it focuses on family as the main determinant of social disadvantage and presents measures to increase the school success of socially disadvantaged pupils. The practical part consists of a quantitative research survey and tries to find out opinions of teachers on the use of the support measures and their mechanisms in relation to Roma pupils.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 48300
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2018-04-26
local.subject sociálně znevýhodněné děti cs
local.subject školní úspěšnost cs
local.subject children with social disadvantage en
local.subject school success en


Files in this item

Files Size Format View Description
lehkoživová_2018_dp.pdf 3.728Mb PDF View/Open None
lehkoživová_2018_op.docx 15.50Kb Unknown View/Open None
lehkoživová_2018_vp.docx 21.77Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account