Podpora vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním v České republice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Lehkoživová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:40Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:40Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43136
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků v České republice, konkrétně se zaměřuje na podpůrná opatření a jejich mechanismy ke zvýšení školní úspěšnosti těchto žáků. Teoretická část vymezuje legislativu spojenou s rovným a spravedlivým přístupem ke vzdělání a sociálním znevýhodněním. Dále se věnuje rodině, jakožto hlavnímu determinantu sociálního znevýhodnění a představuje jednotlivá podpůrná opatření sloužící k podpoře sociálně znevýhodněných žáků. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkumné šetření zaměřené na zjišťování názorů pedagogů na využívání podpůrných opatření a jejich mechanismy ve vztahu k romským žákům. |
|
dc.format |
66 s. (96 709) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociálně znevýhodněný žák
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
rovný přístup
|
cs |
dc.subject |
romští žáci
|
cs |
dc.subject |
Socially disadvantaged pupil
|
en |
dc.subject |
support measures
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
equal acces
|
en |
dc.subject |
Roma pupils
|
en |
dc.title |
Podpora vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním v České republice |
|
dc.title.alternative |
Support of Education of Pupils with Social Disadvantages in the Czech Republic |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the issue of education of socially disadvantaged pupils in the Czech republic, specifically focuses on support measures and their mechanism to increase the school success of socially disadvantaged pupils. The theoretical part defines legislation related to equal and fair access in education and social disadvantage. Furthermore, it focuses on family as the main determinant of social disadvantage and presents measures to increase the school success of socially disadvantaged pupils. The practical part consists of a quantitative research survey and tries to find out opinions of teachers on the use of the support measures and their mechanisms in relation to Roma pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48300
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-26 |
|
local.subject |
sociálně znevýhodněné děti
|
cs |
local.subject |
školní úspěšnost
|
cs |
local.subject |
children with social disadvantage
|
en |
local.subject |
school success
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account