Informovanost žáků II. stupně základních škol na Vsetínsku o problematice šikany
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Chrástecká, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:40Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:40Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43128
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá informovaností žáků II. stupně základních škol na Vsetínsku o problematice šikany. V teoretické části blíže charakterizuje starší školní věk, vymezuje účastníky šikany, druhy a projevy, vývojová stádia, kyberšikanu, či následky šikany, které mnohdy mohou být velmi nebezpečné. Dále se podrobně zaměřuje na prevenci šikany. Hlavním cílem praktické části je zjistit výskyt šikany a informovanost o ní u žáků II. stupně základních škol. Pro tyto účely byl zvolen kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
61 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
informovanost
|
cs |
dc.subject |
starší školní věk
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
awareness
|
en |
dc.subject |
older school age
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Informovanost žáků II. stupně základních škol na Vsetínsku o problematice šikany |
|
dc.title.alternative |
The awareness of the Issue of Bullying among Secondary School Pupils in Vsetín Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor thesis is dealing with the awareness of students of the second grade Elemen-tary schools in Vsetín about the problematics of bullying. In the theoretical part it characte-rizes older school age, defines participators of bullying, types and manifestations, develo-pmental stages, cyberbullying, or the consequences of bullying, which can often be very dangerous. Next, it focuses on the prevention of bullying. The main objective of the practi-cal part is to find out what is the presence of bullying of students of the second grade Ele-mentary schools and if the students are well-educated on this topic. For these purposes the quantitative research was chosen in the form of a survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48291
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-25 |
|
local.subject |
agresoři šikany
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
aggressors in bullying
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account