Informovanost učitelů základních škol o inkluzivním vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hanková, Magdalena
|
|
dc.contributor.author |
Hanáčková, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43124
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou informovanosti učitelů základních škol o inkluzivním vzdělávání. Teoretická část se zabývá teoretickými východisky v oblasti inkluze, charakterizuje žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu docházky na běžnou základní školu a dále se zaměřuje na učitelskou profesi v podmínkách základního školství. Empirická část je zaměřena na zjištění informovanosti učitelů základních škol ve Zlínském kraji o inkluzivním vzdělávání. Data byla získána prostřednictvím dotazníku. |
|
dc.format |
83 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
učitel základní školy
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
students with special educational needs
|
en |
dc.subject |
teacher of primary school
|
en |
dc.subject |
quantitative research
|
en |
dc.title |
Informovanost učitelů základních škol o inkluzivním vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Awareness of Primary School Teachers about Inclusive Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Balaban Cakirpaloglu, Irena |
|
dc.date.accepted |
2018-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the problems of awareness of primary school teachers about inclusive education. The theoretical part deals with the theoretical bases in the field of inclusion, describes the special educational needs of students in the context of primary school attendance and is also focused on pedagogue profession in conditions of primary schools. Practical part of this thesis is focused on survey about inclusive education awareness of primary school teachers in the Zlín Region. Data was obtained by questionnaires. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48287
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account