Ekologie jako jeden z nástrojů sociální pedagogiky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Rudolf, Ivo
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43108
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá ekologií jako jedním z nástrojů sociální pedagogiky a zaměřuje se na zjištění ekologické gramotnosti studentů tohoto oboru. V teoretické části charakte-rizuje ekologii jako vědu o životním prostředí pohledem vybraných humanitních disciplín, jimiž prostupuje. Dále popisuje environmentální vzdělávání, jenž by mělo být nedílnou součástí sociální pedagogiky, v níž se rovněž odráží globální problémy společnosti včetně problémů ekologických. Postihuje rovněž otázku trvale udržitelného rozvoje, včetně vý-chodisek a charakteristiky jeho náplně. V praktické části se práce věnuje výzkumu z cílem zjistit ekologickou gramotnost u studentů sociální pedagogiky, k čemuž využívá osvědče-nou empirickou metodu v podobě dotazníku NEP v jeho rozšířené podobě, který měří proenvironmetální postoje a jednání. |
|
dc.format |
76 s. (127 691 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ekologie
|
cs |
dc.subject |
životní prostředí
|
cs |
dc.subject |
environmentální vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
globalizace
|
cs |
dc.subject |
ekologická gramotnost
|
cs |
dc.subject |
ecology
|
en |
dc.subject |
environment
|
en |
dc.subject |
environmental education
|
en |
dc.subject |
globalization
|
en |
dc.subject |
ecological literacy
|
en |
dc.title |
Ekologie jako jeden z nástrojů sociální pedagogiky |
|
dc.title.alternative |
Ecology as One of the Tools of Social Pedagogy |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2018-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with ecology as one of the instruments of social pedagogy and focuses on finding environmental literacy of students in this field. The theoretical part cha-racterizes ecology as an environmental science through the view of the selected humanities through which it penetrates. It also describes environmental education, which should be an integral part of social pedagogy, which also reflects global societal problems, including environmental issues. It also affects the issue of sustainable development, including the outlook and the characteristics of its content. In the practical part, the work is devoted to research in order to find out the environmental literacy of the students of social pedagogy. For this reason, it uses the best empirical method in the form of a NEP questionnaire in its extended form, measuring proenvironmetal attitudes and behavior. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48265
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
local.subject |
ekologická výchova a vzdělávání
|
cs |
local.subject |
vysokoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
ecological education
|
en |
local.subject |
college students
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account