Agresivní chování žáků 9. ročníků na základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Luběnová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43103
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá problematikou míry výskytu agresivního chování u žáků a žákyň devátých ročníků na základní škole. Podává přehled nejen o tom, jaké pojmy s agre-sivním chováním úzce souvisí, ale také o druzích, faktorech a možných postupech zvládání agresivního chování. Práce se blíže zaměřuje na šikanu, zároveň však na fenomén dnešní doby, a to kyberšikanu. Pojednává o období pubescence a adolescence, které odpovídá věkové struktuře žáků devátých tříd. Na základě vymezení teoretických východisek agre-sivního chování předkládá empirický výzkum. Ten se konkrétně zaměřuje na míru výskytu daného agresivního chování. |
|
dc.format |
81 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
agresivní chování
|
cs |
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
násilí
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
pubescence
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
Aggressive behavior
|
en |
dc.subject |
Aggression
|
en |
dc.subject |
Violence
|
en |
dc.subject |
Prevention
|
en |
dc.subject |
Bullying
|
en |
dc.subject |
Cyberbullying
|
en |
dc.subject |
Pu-bescence
|
en |
dc.subject |
Adolescence
|
en |
dc.title |
Agresivní chování žáků 9. ročníků na základní škole |
|
dc.title.alternative |
Aggressive Behaviour Of Pupils At Primary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2018-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the rate of occurrence of aggressive behaviour of pupils from the ninth grade of elementary school. It gives an overview not only about basic terms, which are closely related to aggressive behaviour, but also about types, factors and possible procedures of handle with agressive behaviour. The thesis is closely focused on bullying and also on phenomenon of these days, cyberbullying. It deals with period of pubescence and adolescence, which is coresponding to the age structure of pupils from the ninth grade. There is empiristic research of aggressive behaviour, based on theoretical demarcation. This research is focused especially on rate of occurrence of aggressive behavior. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48260
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2018-04-18 |
|
local.subject |
agresivita dětí
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
aggressiveness in children
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account