Úroveň kritického myšlení u studentů sociální pedagogiky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Kovářová, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43100
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává v teoretické části zejména o kritickém myšlení, které je právem označováno jako klíčová kompetence 21. století napomáhající zvyšovat osobní a profesní angažovanost. Kritickým myšlením se zabýváme v kapitole první a druhé. V první kapitole uvádíme základní informace o kritickém myšlení, determinanty kritického myšlení, tedy nastavení a percepce mysli, kreativní myšlení, proces rozhodování, analýza argumentů a základy logiky a také uvádíme rozdíly mezi kritickým a nekritickým myšlení. Druhá kapito-la je věnována rozvoji kritického myšlení, kdy jsme se zaměřili na výchovu ke kritickému myšlení, modely kritického myšlení a metody vedoucí k rozvoji kritického myšlení. Třetí a zároveň poslední kapitola je věnována sociálnímu pedagogovi a sociální pedagogice jako takové. Zaměřujeme se na současné pojetí sociální pedagogiky jako vědecké disciplíny, možnosti uplatnění sociálního pedagoga, jeho kompetence a metody, které může při své práci využívat. Cílem praktické části diplomové práce je zjistit, zdali studenti oboru sociální pedagogika disponují kritickým myšlením, přičemž nás také zajímá skóre v jednotlivých oblastech kri-tického myšlení. Dále zkoumáme změny v úrovni kritického myšlení po dobu studia na vy-soké škole. Závěrem uvádíme doporučení pro praktické využit v oblasti terciárního vzdělá-vání. |
|
dc.format |
106 s. (180 828) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kritické myšlení
|
cs |
dc.subject |
tvořivé myšlení
|
cs |
dc.subject |
argumenty
|
cs |
dc.subject |
základy logiky
|
cs |
dc.subject |
rozhodování
|
cs |
dc.subject |
percepce mysli
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
kompetence
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
critical thinking
|
en |
dc.subject |
creative thinking
|
en |
dc.subject |
basis of logic
|
en |
dc.subject |
decision-making process
|
en |
dc.subject |
mind percepti-on
|
en |
dc.subject |
social pedagogue
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
competency
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Úroveň kritického myšlení u studentů sociální pedagogiky |
|
dc.title.alternative |
The Level of Critical Thinking in Social Pedagogy Students |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2018-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis is concerned with critical thinking in its theory. Critical thinking is rightfully called as key competency of 21st century that helps to increase personal and pro-fessional involvement. We talk about critical thinking in first and second chapter. The first chapter introduce basic informations about critical thinking, determinants of critical thin-king setting and perception of mind, creative thinking, decision-making process, analysis of arguments, basis of logic and after that we focus on differences between critical and uncritical thinking. The second chapter is about development of critical thinking. We focus on education leading to development in critical thinking, critical thinking models and met-hods leading to progress in critical thinking. The third and simultaneously the last chapter focus on social pedagogue and social pedagogy generally. In this chapter we mention con-temporary concept od social pedagogy, possibilities of social pedagogue´s application, his competencies and methods that he can use. The goal of diploma practical part is find out if students of social pedagogy have critical thinking and also what scores they have in particular critical thinking areas. We also explo-re changes in level of critical thinking during student´s studies at university. In conclusion we present some recommendation for practical utilization in tertiary education. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48257
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-19 |
|
local.subject |
vysokoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
kritické myšlení
|
cs |
local.subject |
college students
|
en |
local.subject |
critical thinking
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account