dc.contributor.advisor |
Haburajová Ilavská, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Jonášová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:39Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43099
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá supervizí jakožto preventivním prostředkem proti vzniku syndromu vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání. Zjišťuje, jakým způsobem před-školní pedagogové supervizi hodnotí. Teoretická část pojednává o roli předškolního pedagoga, náročnosti povolání, profesionálních kompetencích a další vzděláváním předškolních pedagogů. Následně se věnuje syndromu vyhořením od jeho vzniku až po prevenci. V poslední kapitole se zaměřuje na supervizi, její cíle, druhy a formy, ale i na její aktéry. Praktická část je tvořena realizovaným výzkumným šetřením zaměřeným na prevenci vzniku syndromu vyhoření u předškolních pedagogů ve Zlínském a Jihomoravském kraji prostřednictvím supervize. Výstupem práce je analýza získaných dat a interpretace výsledků. |
|
dc.format |
90 s. (21 119 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
předškolní pedagog
|
cs |
dc.subject |
supervize
|
cs |
dc.subject |
syndrom vyhoření
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
preschool teacher
|
en |
dc.subject |
supervision
|
en |
dc.subject |
burnout syndrome
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Prevence vzniku syndromu vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání prostřednictvím supervize |
|
dc.title.alternative |
Prevention of Burnout Syndrome by Preschool Educators Through Supervision |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Balaban Cakirpaloglu, Irena |
|
dc.date.accepted |
2018-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the supervision as a preventive means against burnout syn-drome by preschool teachers. It finds how preschool teachers evaluate the supervision. The theoretical part deals with the role of preschool pedagogue, demanding of the profession, professional competencies and further education of preschool teachers. It then deals with the burnout syndrome from its inception to prevention. The last chapter focuses on a supervision, its aims, types and forms, but also on its participants. The practical part of the diploma thesis consists of a research conducted to prevent the burnout syndrome by peschool teachers in Zlín and South Moravian regions through supervision. The output of the thesis is analysis of acquired data nad the interpretation of results. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48256
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-19 |
|
local.subject |
předškolní výchova
|
cs |
local.subject |
prevence (sociální práce)
|
cs |
local.subject |
psychické vyhoření
|
cs |
local.subject |
předškolní pedagogové
|
cs |
local.subject |
preschool education
|
en |
local.subject |
prevention (social problems)
|
en |
local.subject |
psychic burn-out
|
en |
local.subject |
preschool teachers
|
en |