Problematika smysluplnosti života a životních cílů u studentů sociální pedagogiky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Hanáková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:38Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:38Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43096
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou smysluplnosti života a životními cíli u studentů sociální pedagogiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. V teoretické části se autorka zaměřuje na smysl života, tedy vymezení, popis a celkové objasnění tohoto pojmu. Dále se autorka orientuje na životní hodnoty, cíle a pomáhajících profese. Specifikuje sociální pedagogiku v souvislosti se studiem tohoto oboru na dané univerzitě. Cílem praktické části je zjistit úroveň smyslu života u studentů sociální pedagogiky pomocí dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
65 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
smysl života
|
cs |
dc.subject |
životní hodnoty
|
cs |
dc.subject |
životní cíle
|
cs |
dc.subject |
pomáhající profese
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
meaning of life
|
en |
dc.subject |
life values
|
en |
dc.subject |
life goals
|
en |
dc.subject |
helping professions
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
social pedago-gue
|
en |
dc.title |
Problematika smysluplnosti života a životních cílů u studentů sociální pedagogiky |
|
dc.title.alternative |
The Issue of Life Meaningfulness and Life Goals in Social Pedagogy Students |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2018-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with issues of meaningfulness of life and life goals at the students of social pedagogy at Tomas Bata University in Zlín. In the theoretical part, the author fo-cuses on the meaning of life, ie the definition, description and general explanation of this term. In addition, the author focuses on the values, goals, and helping professions. Speci-fies social pedagogy in connection with the study of this field at the given university. The aim of the practical part is to find out the level of meaning of life in the students of social pedagogy through a questionnaire survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48253
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account