Strategie zvládání sociálních interakcí užívaných nadanými žáky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Strategie zvládání sociálních interakcí užívaných nadanými žáky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kočvarová, Ilona
dc.contributor.author Bártlová, Natálie
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:38Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:38Z
dc.date.issued 2017-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43091
dc.description.abstract Diplomová práce se obecně zabývá problematikou nadání a jeho dopadem na pozici nadaného žáka ve vrstevnické skupině, potažmo na jeho začleňování do této skupiny. Práce konkrétně pojednává o specifických strategiích, prostřednictvím nichž se nadaný žák snaží vyrovnávat se svými pocity odlišnosti vyplývající z diagnostiky nadání, a s jejichž využitím se snaží zvládat okolní sociální interakce. Teoretická část poukazuje zejména na nadaného žáka v období dospívání. V tomto období dochází ke značné percepci své vlastní odlišnosti, což vede ke stigmatizujícím pocitům a hledáním takových specifických strategií, které by tyto pocity zcela eliminovaly a pomohly tak s bezproblémovým začleněním do kolektivu vrstevníků. Cílem praktické části je zjistit, v jaké míře jsou strategie zvládání sociálních interakcí nadanými žáky užívány a poukázat na možné rozdíly v míře jejich užívání na základě pohlaví a typu školy, kterou nadaní žáci navštěvují. Tyto možné rozdíly poté poukazují pouze na jednu oblast strategií, a to na oblast Popírání nadání, která je považována v rámci všech oblastí strategií za problémovou, protože brání v rozvoji nadání.
dc.format 80 s. (125 374 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject strategie zvládání sociálních interakcí cs
dc.subject nadaný žák cs
dc.subject období dospívání cs
dc.subject vrstevnické vztahy cs
dc.subject social coping strategies en
dc.subject gifted pupil en
dc.subject adolescence en
dc.subject peer relationships en
dc.title Strategie zvládání sociálních interakcí užívaných nadanými žáky
dc.title.alternative The Social Coping Strategies Used by Gifted Pupils
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2018-05-21
dc.description.abstract-translated The diploma thesis generally focueses on the issue of giftedness and its impact on the position of a gifted pupil in a peer group, or its inclusion in to this group. In particular, the thesis deals with specific strategies through which the gifted pupil tries to cope with their feelings of diference arising from the diagnosis of giftedness, and tries to manage surrounding social interactions with their use. The theoretical part reverse specially to the gifted pupil in the period of adolescence. During this period, there is a considerable perception of their own differences, which leads to stigmatizing feelings and the search for such specific strategies that completely eliminate these feelings, thus helping to integrate seamlessly into a group of peers. The aim of the practical part is to find out chatextent social coping strategies by gifted pupils that are used and to point outpossible diferences in the degrese of their use based on the gender and type of school that the gifted pupils are attending. These possible differences then point to only one stratégy are, namely a stratégy area of denial of giftedness, which is considered problematic in all strategies as it hinders the development of giftedness.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 48247
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2018-04-19
local.subject vrstevnická skupina cs
local.subject nadaní žáci cs
local.subject mezilidské vztahy cs
local.subject peer group en
local.subject gifted pupils en
local.subject interpersonal relations en


Files in this item

Files Size Format View Description
bártlová_2018_dp.pdf 2.389Mb PDF View/Open None
bártlová_2018_op.docx 17.84Kb Unknown View/Open None
bártlová_2018_vp.docx 17.18Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account