Strategie zvládání sociálních interakcí užívaných nadanými žáky
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Bártlová, Natálie
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:38Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:38Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43091
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se obecně zabývá problematikou nadání a jeho dopadem na pozici nadaného žáka ve vrstevnické skupině, potažmo na jeho začleňování do této skupiny. Práce konkrétně pojednává o specifických strategiích, prostřednictvím nichž se nadaný žák snaží vyrovnávat se svými pocity odlišnosti vyplývající z diagnostiky nadání, a s jejichž využitím se snaží zvládat okolní sociální interakce. Teoretická část poukazuje zejména na nadaného žáka v období dospívání. V tomto období dochází ke značné percepci své vlastní odlišnosti, což vede ke stigmatizujícím pocitům a hledáním takových specifických strategií, které by tyto pocity zcela eliminovaly a pomohly tak s bezproblémovým začleněním do kolektivu vrstevníků. Cílem praktické části je zjistit, v jaké míře jsou strategie zvládání sociálních interakcí nadanými žáky užívány a poukázat na možné rozdíly v míře jejich užívání na základě pohlaví a typu školy, kterou nadaní žáci navštěvují. Tyto možné rozdíly poté poukazují pouze na jednu oblast strategií, a to na oblast Popírání nadání, která je považována v rámci všech oblastí strategií za problémovou, protože brání v rozvoji nadání. |
|
dc.format |
80 s. (125 374 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
strategie zvládání sociálních interakcí
|
cs |
dc.subject |
nadaný žák
|
cs |
dc.subject |
období dospívání
|
cs |
dc.subject |
vrstevnické vztahy
|
cs |
dc.subject |
social coping strategies
|
en |
dc.subject |
gifted pupil
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
peer relationships
|
en |
dc.title |
Strategie zvládání sociálních interakcí užívaných nadanými žáky |
|
dc.title.alternative |
The Social Coping Strategies Used by Gifted Pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2018-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis generally focueses on the issue of giftedness and its impact on the position of a gifted pupil in a peer group, or its inclusion in to this group. In particular, the thesis deals with specific strategies through which the gifted pupil tries to cope with their feelings of diference arising from the diagnosis of giftedness, and tries to manage surrounding social interactions with their use. The theoretical part reverse specially to the gifted pupil in the period of adolescence. During this period, there is a considerable perception of their own differences, which leads to stigmatizing feelings and the search for such specific strategies that completely eliminate these feelings, thus helping to integrate seamlessly into a group of peers. The aim of the practical part is to find out chatextent social coping strategies by gifted pupils that are used and to point outpossible diferences in the degrese of their use based on the gender and type of school that the gifted pupils are attending. These possible differences then point to only one stratégy are, namely a stratégy area of denial of giftedness, which is considered problematic in all strategies as it hinders the development of giftedness. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48247
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-19 |
|
local.subject |
vrstevnická skupina
|
cs |
local.subject |
nadaní žáci
|
cs |
local.subject |
mezilidské vztahy
|
cs |
local.subject |
peer group
|
en |
local.subject |
gifted pupils
|
en |
local.subject |
interpersonal relations
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account