dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Baklíková, Magdaléna
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:38Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:38Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43090
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se věnuje tématu školního hodnocení, které svým působením může žáky v základním vzdělávání celoživotně ovlivnit. Práce se proto zaměřuje na formativní hodnocení, které používá místo jazyka posuzujícího jazyk popisný, a tím se snaží pozitivně ovlivňovat učební činnosti a výsledky žáků. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje školnímu hodnocení obecně. Kapitola je doplněna souvisejícími pojmy, jako jsou pedagogické hodnocení, účastníci školního hodnocení, cíle a funkce školního hodnocení a formy školního hodnocení. Druhá kapitola se věnuje školnímu hodnocení, jeho vlivu na žáka a s tím spojenými pojmy, jako školský stres a školní fobie, popisuje negativní vliv sumativního hodnocení, problematiku známkování a tlaku, který na žáka vyvíjí pro něj důležité autority, tedy rodiče a učitelé. Třetí kapitola se zaměřuje na formativní hodnocení a na jeho metody. Praktická část pomocí kvalitativní metody výzkumu zkoumá pohled rodičů na formativní hodnocení. Výzkum si pomocí rozhovoru klade za cíl zjistit, jaké bariéry brání rodičům v přijímání formativního hodnocení jejich dětí. |
|
dc.format |
83 s. (152 756 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Školní hodnocení
|
cs |
dc.subject |
funkce a formy školního hodnocení
|
cs |
dc.subject |
účastníci školního hodnocení
|
cs |
dc.subject |
vliv školního hodnocení
|
cs |
dc.subject |
klasifikace
|
cs |
dc.subject |
formativní hodnocení
|
cs |
dc.subject |
School assessment
|
en |
dc.subject |
functions and forms of school assessment
|
en |
dc.subject |
participants in school assessment
|
en |
dc.subject |
the influence of school assessment
|
en |
dc.subject |
marking
|
en |
dc.subject |
formative assessment
|
en |
dc.title |
Formativní hodnocení ve vzdělávání pohledem rodičů žáků prvního stupně základního vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Formative Assessment in the Educational Viewpoint of Parents of Primary School Pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kočvarová, Ilona |
|
dc.date.accepted |
2018-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the theme of school assessment, which can influence lifelong pupils of primary level of education. Therefore, the work focuses on formative assessment that uses descriptive language instead of assessing language and thus it tries to influence the teaching activities and the results of the pupils in a positive way. Theoretical part is divided into three chapters. The first chapter is concerned with the school assessment in general. This chapter includes related terms, such as pedagogical assessment, participants in school assessment, goals, functions and forms of school assessment. The second chapter focuses on school assessment, its influence on the pupil and related concepts, such as school stress and school phobia, describes the negative influence of summative assessment, the issue of marking and the pressure, which parents and teachers exert on pupils. The aim of the third chapter is formative assessment and its methods. The practical part, using the qualitative method of research, examines the view of parents on the formative assessment. The objective of this research, through the interview, is to find out what barriers impede parents in the accepting of formative assessment of their children. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
48246
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
local.subject |
první stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
hodnocení žáků
|
cs |
local.subject |
hodnocení slovní
|
cs |
local.subject |
elementary school
|
en |
local.subject |
evaluation of school children
|
en |
local.subject |
verbal evaluation
|
en |