Integrace studentů se specifickými poruchami učení na střední škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Divošová, Romana
|
|
dc.contributor.author |
Fojtů, Zdenka
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42875
|
|
dc.description.abstract |
Cílem předkládané bakalářské práce je zpracovat postoje učitelů na vybraných střeních školách v okrese Vsetín. V teoretické části bakalářské práce jsou zpracované informace týkající se oblasti specifických poruch učení a problematiky integrace do žákovského kolektivu. Praktická část mapuje aktuální postoje učitelů středních škol k problematice integrace žáků. Na základě analýzy dat od zainteresovaných pedagogických pracovníku získaných dotazníkovým šetřením je vyhodnocen aktuální stav na vybraných středních školách k problematice integrace a inkluze žáků se specifickými problémy učení do běžných kolektivů žáků. |
|
dc.format |
52 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
specifické poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
žákovský kolektiv
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
specific learning disabilities
|
en |
dc.subject |
junior team
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
assistant peedagogue
|
en |
dc.title |
Integrace studentů se specifickými poruchami učení na střední škole |
|
dc.title.alternative |
Integration of Students with Specific Learning Disabilities at Secondary School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to prepare teachers' attitudes on selected Root ško- machisms in the district of Vsetin. In the theoretical part of the bachelor thesis there are processed infor-mation concerning the area of specific learning disorders and problems of integration into the pupil collective. The practical part maps the current attitudes of secondary school teachers to the problem of integration of pupils. Based on the analysis of data from inter-ested pedagogical staff, the questionnaire survey evaluates the current situation in selected secondary schools on the issue of integration and inclusion of pupils with specific learning difficulties in common collections of pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47981
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2018-04-26 |
|
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
secondary schools
|
en |
local.subject |
inclusive education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account