dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Brandová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42871
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na evaluaci kvality výuky odborných předmětů na střední škole. Nejprve definuje základní pojmy a objasňuje souvislosti mezi nimi, následně zjišťuje, jak hodnotí žáci konkrétní školy výuku předmětu ekonomika, jak vnímají učitele při výuce a jeho požadavky ke zkoušení. Evaluační šetření je postaveno na bázi akčního výzkumu s využitím dotazníkového šetření. Výzkumem došlo k závěru, že se žáci shodují na problémech, které se týkají určitých konkrétních oblastí. Jedná se o technické problémy při výuce, příliš velkou náročnost předmětu a mají také určité výhrady k učiteli a jeho výuce. Na druhou stranu hodnotí žáci mnoho oblastí velmi pozitivně. Přínosem práce je zjištění jak pozitivních, tak i negativních aspektů kvality výuky předmětu ekonomika z hlediska žáků a poskytnutí těchto výsledků škole, která je má možnost využít při obdobném šetření v budoucnu. |
|
dc.format |
85 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
evaluace
|
cs |
dc.subject |
hodnocení
|
cs |
dc.subject |
kvalita
|
cs |
dc.subject |
studijní předmět ekonomika
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
evaluation
|
en |
dc.subject |
quality
|
en |
dc.subject |
economics
|
en |
dc.subject |
quantitative research
|
en |
dc.subject |
questionnaire
|
en |
dc.title |
Evaluace kvality výuky odborných předmětů z hlediska žáků střední školy |
|
dc.title.alternative |
Quality Evaluation of Teaching Vocational Subjects from the View of Secondary School Pupils |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Doležalová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focusses on quality evaluation relating to vocational subjects in secondary education. Firstly, main terms are defined and associations among them are explained. Furthermore, the goal of the thesis is dealt with, particularly, how students of a high school evaluate one of their subjects economics, how they perceive their teachers during teaching, including evaluation criteria. Questionnaire research was used for data obtaining. The research found that students give the same problems concerning particular issues. These include technical problems in teaching, and too demanding requirements of the subject. Moreover, students expressed some objection to their teacher, including his/her teaching practice. On the contrary, many issues were evaluated positively. Altogether, the thesis contributes to identification of students' attitudes to both positive and negative aspects of education in economics, and these findings have been p rovided to the school. In this way, the opportunity arises to repeat the same design of the survey in future. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47976
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-24 |
|
local.subject |
středoškolské učivo
|
cs |
local.subject |
odborné předměty
|
cs |
local.subject |
ekonomika
|
cs |
local.subject |
secondary school curriculum
|
en |
local.subject |
specialized school subjects
|
en |
local.subject |
Economy
|
en |