Analýza práce učitele s dětskými koncepty
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Dalajková, Andrea
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42865
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se analýzou práce učitele mateřské školy s koncepty dětí předškolního věku. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a teorie, ze kterých autorka vychází. V textu je také věnována pozornost analýze výzkumů k tématu, s důrazem na způsoby, jak může učitel mateřské školy na koncepty dětí reagovat. V empirické části je představený design a závěry kvalitativního výzkumu, který byl realizován s využitím pozorování a rozhovorů učiteli mateřských škol. V závěru práce jsou interpretovány a analyzovány výsledky výzkumu. |
|
dc.format |
68 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učitele mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
dětské koncepty
|
cs |
dc.subject |
badatelské vyučování
|
cs |
dc.subject |
work of kindergarten teacher
|
en |
dc.subject |
children's concepts
|
en |
dc.subject |
research teaching
|
en |
dc.title |
Analýza práce učitele s dětskými koncepty |
|
dc.title.alternative |
Analysis of the work of kindergarten teacher with children's concepts |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kutnohorská, Jana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis has a theoretical-empirical character and deals with the analysis of the nursery teacher work with the pre-school age children concepts. In the theoretical part the basic concepts and theories which the author based her work on are defined. In the text the attention is also paid to the analysis of the research on the subject with focus on the ways how the nursery teacher can respond to the children concepts. In the empirical part the design and conclusions of the qualitative research carried out with the use of observation and nursery teacher interviews are presented. In conclusion the research results are interpreted and analysed. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47969
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
local.subject |
dětské prekoncepty
|
cs |
local.subject |
children's conceptions
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account