dc.contributor.advisor |
Vašíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Sedláčková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42859
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá logopedickou prevencí v mateřských školách z pohledu rodičů. Teoretická část vymezuje vývoj řeči dítěte a vhodné podmínky pro rozvoj řeči. Popisuje logopedickou péči v České republice a její první stupeň logopedickou prevenci. Nejrozsáhlejší kapitola nás seznamuje s primární logopedickou prevencí v mateřské škole. Výzkumná část diplomové práce zjišťuje formou dotazníkového šetření, zda mají rodiče povědomí o logopedické prevenci v mateřské škole. Ze zjištěných dat jsme vyvodily závěry, že větší polovina respondentů se setkala s termínem logopedická prevence v odborné literatuře, na internetu či v mateřské škole. Pro zvýšení informovanosti doporučujeme, aby se mateřské školy hlouběji zaměřily na logopedickou prevenci a podílely se ve spolupráci s rodiči na optimálním rozvoji řeči dítěte. |
|
dc.format |
82 s. (125 439 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vývoj řeči
|
cs |
dc.subject |
podmínky pro rozvoj řeči
|
cs |
dc.subject |
narušený vývoj řeči
|
cs |
dc.subject |
logopedická péče
|
cs |
dc.subject |
logopedická prevence
|
cs |
dc.subject |
primární logopedická prevence v MŠ
|
cs |
dc.subject |
spoluúčast rodičů
|
cs |
dc.subject |
speech evolution
|
en |
dc.subject |
conditions for speech evolution
|
en |
dc.subject |
disrupted speech evolution
|
en |
dc.subject |
logopedic therapy
|
en |
dc.subject |
logopedic prevention
|
en |
dc.subject |
primary speech prevention in nursery schools
|
en |
dc.subject |
parental involvement
|
en |
dc.title |
Logopedická prevence v mateřských školách z pohledu rodičů |
|
dc.title.alternative |
Speech prevention in kindergarten from the parent perspective |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Černá, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2018-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis is based on logopedic prevention in nursery schools from the point of parents view. The theoretical part defines evolution of the child´s speech and appropriate conditions for speech evolution. First part deals with logopedic care in the Czech Republic and its first level of logopedic prevention. The main part of theoretical thesis solves prob-lems of the primary speech prevention in nursery school. The second, practical part of the thesis, finds out in the form of survey if parents have awareness of logopedic prevention in nursery school. Based on the findings, we concluded that more than half of the respondents met the term "logopedic prevention" in professional literature, on the Internet or in nursery school. In order to increase awareness, we recommend to nursery schools take a deeper focus on logopedic prevention and work with parents to optimize the progress of the child´s speech. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47963
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-19 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
logopedická prevence
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
preventing speech and language disorders
|
en |