Spolupráce školy a rodiny v různých typech předškolních zařízení
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Majerčíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Pelikánová, Iva
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:30Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42858
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce školy a rodiny v různých typech předškolních zařízení. Teoretická část nabízí popis předškolních zařízení v České republice a dále vymezuje možnosti spolupráce školy s rodinou dítěte předškolního věku, což je velmi důležité pro rozvoj samotného dítěte. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu, který se uskutečnil pomocí interview se zástupci předškolních zařízení a s rodiči dětí. Byla odhalena spolupráce školy a rodiny v různých typech předškolních zařízení. Také se podařilo odkrýt specifika spolupráce v těchto předškolních zařízení. Jedná se především o budování vztahu s rodiči a zařízením, také míru zapojování a pomoc rodičů, intenzitu komunikace a různorodost společných akcí. |
|
dc.format |
105 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní zařízení
|
cs |
dc.subject |
spolupráce
|
cs |
dc.subject |
vztah školy a rodiny
|
cs |
dc.subject |
zapojení rodiny
|
cs |
dc.subject |
formy spolupráce
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
preschool facility
|
en |
dc.subject |
cooperation
|
en |
dc.subject |
relation between school and family
|
en |
dc.subject |
family involvement
|
en |
dc.subject |
types of cooperation
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.title |
Spolupráce školy a rodiny v různých typech předškolních zařízení |
|
dc.title.alternative |
Cooperation between Schools and Families in Various Types of Preschool Facilities |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2018-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
These thesis deals cooperation between schools and families in various types of preschool facilities. Theoretical part offers an overview of preschool facilities in the Czech Republic and then delimits school and family cooperation to care for preschool children which is very important for children development. Practical part shows results of qualitatively oriented research. Research has been done by interviews with school representatives and parents. Thanks to this, research is discovering cooperation between schools and families in various types of preschool facilities. Also is revealing specifics of cooperation between these preschool facilities and families - mainly different origin of the relationship between parents and chosen facility, engagement rate and help from the parents, intense of communication, and variety of common events. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47962
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
local.subject |
rodina a škola
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
home and school
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account