Profesní dráhy učitelů mateřských a základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Mičková, Olga
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:29Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:29Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42856
|
|
dc.description.abstract |
ABSTRAKT Diplomová práce je zaměřena na sledování a srovnání profesních drah učitelů mateřských a základních škol. Práce v teoretické rovině objasňuje základní pojmy, které jsou z hlediska zpracování diplomové práce zásadní. Na teoretický základ navazuje část empirická. Výzkumné šetření je zpracováno v kvalitativním designu. Cílem práce je objasnit a popsat profesní dráhu učitele mateřské a základní školy. Následně obé porovnat. Ve výzkumu byl využit hloubkový rozhovor s učiteli obou stupňů. Zpracování a vyhodnocení získaných dat vedlo k vytvoření modelové časové osy profesní dráhy učitele mateřské a základní školy, přičemž zásadní rozdíly jsou patrné již od profesního startu. |
|
dc.format |
86 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učitel mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
učitel základní školy
|
cs |
dc.subject |
učitelská profese
|
cs |
dc.subject |
profesní dráha učitele
|
cs |
dc.subject |
kindergarten teacher
|
en |
dc.subject |
elementary school teacher
|
en |
dc.subject |
teacher's profession
|
en |
dc.subject |
teacher's profesioanl career
|
en |
dc.title |
Profesní dráhy učitelů mateřských a základních škol |
|
dc.title.alternative |
The professional (career) paths of kindergartens and primary schools teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis is focused on monitoring and comparison between profesional careers of kindergarten and elementary school teachers. The theoretical part clarifies the basic con-cepts which are fundamental for this diploma thesis elaboration. The theoretical basis is followed by the empirical part. The research survey is elaborated in qualitative design. The aim of the thesis is to clarify and describe professional careers of kindergarten and elemen-tary school teachers. And than to compare the both. The teachers of both grades were deeply interviewed in the research. The processing and evaluation of the obtained data led to creating a timeline axis model of kindergarten and elementary school teacher's profesio-nal career, where the major differences are obvious since the proffesional start. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47960
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-19 |
|
local.subject |
profese učitele
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
kariérní rozvoj
|
cs |
local.subject |
teacher career
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
career expansion
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account