dc.contributor.advisor |
Pavelková, Marie
|
|
dc.contributor.author |
Jančová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:29Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:29Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42834
|
|
dc.description.abstract |
Záměrem této bakalářské práce je připravit, realizovat a evaluovat projekt pohádek pro rozvoj předmatematického vzdělávání v mateřské škole. Bakalářská práce má teoreticko- aplikační charakter. V teoretické části jsou specifikovány poznatky o předškolním dítěti, předmatematickém vzdělávání v mateřské škole a postavení pohádky v životě dítěte. Tvoří ji tři kapitoly a podkapitoly. Aplikační část práce spočívá v přípravě, realizaci a evaluaci projektu. Prezentuje využití pohádek, které jsou doplněny aktivitami zaměřenými na rozvoj předmatematického vzdělávání. V závislosti na realizaci tohoto dokumentu je součástí evaluace a následné doporučení pro učitele v další praxi. |
|
dc.format |
71 s. (97 754) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pohádka
|
cs |
dc.subject |
předmatematické vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
fairy tale
|
en |
dc.subject |
pre-mathematical education
|
en |
dc.title |
Využití pohádek pro rozvoj předmatematického vzdělávání v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
The use of fairy tales for the development of pre-mathematical education at kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukášová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor thesis is to prepare, implement and evaluate the project of fairy tales for the development of pre-mathematical education in kindergarten. The bachelor thesis has a theoretical-application character. In the theoretical part are specified the knowledge about pre-school child, pre-mathematical education in kindergarten and the position of fairy tale in the life of the child. It consists of three chapters and subchapters. The application part of the thesis consists in the preparation, implementation and evaluation of the project. It presents the use of fairy tales, supplemented by activities aimed at the development of pre-mathematical education. Depending on the implementation of this document, it is part of the evaluation and subsequent recommendations for teachers in further practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47924
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-26 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
preprimární pedagogika
|
cs |
local.subject |
matematika
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
pre-primary education
|
en |
local.subject |
mathematics
|
en |