dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Zlámalová, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:28Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:28Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42827
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je aplikačního typu a zabývá se možnostmi začlenění přírodovědných pokusů do předškolního vzdělávání. Teoretická část práce je zaměřená na přírodovědné vzdělávání a jeho začlenění do Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Dále je zde blíže specifikována badatelská výuka a samotný pokus s jeho možnostmi zařazení do mateřské školy. Praktická část je založena na tříměsíčním vzdělávacím projektu, který obsahuje sadu 24 přírodovědných pokusů určených pro práci s dětmi v mateřské škole. Tento projekt byl evaluován ve vybrané mateřské škole a z evaluace je zpracováno doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
115 s. (107 484 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Pokus
|
cs |
dc.subject |
přírodovědný experiment
|
cs |
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání v MŠ
|
cs |
dc.subject |
badatelské strategie ve vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Experiment
|
en |
dc.subject |
science experiment
|
en |
dc.subject |
science education in kindergarten
|
en |
dc.subject |
research strategy in education in kindergarten
|
en |
dc.title |
Návrh přírodovědných pokusů pro děti předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
A proposal of science experiments for preschool children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Trávníčková, Petra |
|
dc.date.accepted |
2018-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is an application type and deals with the possibilities of integrating science experiments into pre-school education. The theoretical part of the thesis is focused on science education and its integration into the Framework Educational Program for Preschool Education. In the next part, the thesis deals with the model of the research-oriented teaching and the experiment itself and how its use in kindergarten. The practical part is based on a three-month educational project that includes a set of 24 science experiments designed to work with children in kindergarten. This project has been evaluated at a selected kindergarten, and recommendations for use of the plan in kindergartens have been based on the results of the final verification. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47908
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-26 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
školní pokusy
|
cs |
local.subject |
přírodověda
|
cs |
local.subject |
projektová výuka
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
school experiments
|
en |
local.subject |
natural history
|
en |
local.subject |
project method in teaching
|
en |