dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Skalková, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:28Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:28Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42823
|
|
dc.description.abstract |
V bakalářské práci je v centru zkoumání profesní dráha učitelek mateřských škol. Práce má empirický charakter. Jejím cílem je pochopit a popsat profesionalizaci učitelek mateřských škol prostřednictvím profesní dráhy. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o vývoji profesní dráhy učitele, dále pak o profesionalizaci učitelek mateřských škol. V empirické části je věnována pozornost výsledkům kvalitativně orientovaného výzkumu. Data výzkumu byla získána prostřednictvím interview, které byly realizovány s učitelkami mateřských škol. Výsledky výzkumu ukazují na problematiku vývoje profesní dráhy učitelek mateřských škol. |
|
dc.format |
52 s. (80 587) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
profesní dráha učitele
|
cs |
dc.subject |
profesionalizace učitele mateřské školy
|
cs |
dc.subject |
profese
|
cs |
dc.subject |
teacher professional career
|
en |
dc.subject |
professionalization of teacher of pre-school education
|
en |
dc.subject |
profession
|
en |
dc.title |
Profesní dráhy učitelek mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
Careers of Teachers of Pre-School Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pokrivčáková, Silvia |
|
dc.date.accepted |
2018-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the bachelor thesis is the center of research of the career of teachers of pre-school teachers. The work has an empirical character. Its aimes to understand and describe the profesionalization of pre-school teachers through the professional carrer. The theoretical part summarizes the knowledge about the career development of the teacher, as well as the professionalization of pre-school teachers. In the empirical part attention paid to the results of quality oriented research. Research data was obtained through interviews that were conducted with pre-school teachers. The results of the research show the problems of career development of pre-school teachers. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47904
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-27 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
učitelky mateřských škol
|
cs |
local.subject |
profese učitele
|
cs |
local.subject |
kariérní postup
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
women kindergarten teachers
|
en |
local.subject |
teacher career
|
en |
local.subject |
promotions
|
en |