Land art jako prostředek poznávání přírody v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vašíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Nevařilová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:28Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:28Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42820
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má aplikační charakter. Zabývá se tématem land artu jako prostředku poznávání přírody v mateřské škole. Teoretická část vymezuje pojmy land art a environmentální výchova v návaznosti na výtvarnou činnost v mateřské škole. Praktická část obsahuje návrh projektu s aktivitami zaměřenými na využití land artu k poznávání přírody. Projekt byl ověřen ve vybrané mateřské škole a na základě toho evaluován. V závěru práce jsou zpracována doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
65 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
land art
|
cs |
dc.subject |
environmentální výchova
|
cs |
dc.subject |
výtvarná činnost
|
cs |
dc.subject |
land art
|
en |
dc.subject |
environmental education
|
en |
dc.subject |
art activities
|
en |
dc.title |
Land art jako prostředek poznávání přírody v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Land art as a means of experiencing nature in preschool |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Černá, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2018-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis has an application character and deals with land art as a concept of recognizing means of nature in kinder garden. Theoretical part of this thesis describes the meaning land art and environmental education as a follow-up to art activities in kinder garden. Practical part consists of project proposal with activities focused on the use of land art as a tool for environmental education. This project was applied in selected kinder garden and evaluated on its basis. The recommendation for praxis are summed up in the final chapter of this thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47900
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2018-04-25 |
|
local.subject |
výtvarné práce
|
cs |
local.subject |
příroda
|
cs |
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
handicraft
|
en |
local.subject |
nature
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account