Příprava projektu zdravé školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Dědičová, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:27Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:27Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42805
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má aplikační charakter. Zabývá se možnostmi, začlenění výchovy ke zdraví do formálního kurikula mateřské školy prostřednictvím témat o zdravé výživě. Objasňuje, co je to zdravá mateřská škola, co je to výchova ke zdraví a jaký má vztah k předškolnímu vzdělávání. Záměrem práce bylo vytvořit roční projekt na podporu zdravé výživy v mateřské škole. Z tohoto projektu bylo realizováno celkem šest tematických částí. Na závěr projektu byla provedena auto evaluace a evaluace učitelkou. Z evaluací vychází doporučení pro praxi. Prvky projektu budou v mateřské škole dále využívány. |
|
dc.format |
67 s., (15 113 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
zdravá mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
výchova ke dzraví
|
cs |
dc.subject |
healthy kindergarten
|
en |
dc.subject |
health education
|
en |
dc.title |
Příprava projektu zdravé školy |
|
dc.title.alternative |
Preparation of The Project Health Education in Kindergarden |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Trávníčková, Petra |
|
dc.date.accepted |
2018-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has an application character. It deals with the possibilities of integrating health education into the formal curriculum of kindergarten through the topics of healthy nutrition. It clarifies what a healthy kindergarten is, what health education is and how it relates to pre-school education. The intention of this work was to create an annual project to support healthy nutrition in kindergarten. A six thematic parts were realized in the kindergarten. At the end of the project, self-evaluation and evaluation from the teacher were carried out. Recommendations for practice are based on these evaluations. Some parts of the project will be further used at the kindergarten. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
47871
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-04-25 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
výchova ke zdraví
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
health education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account