Title: | Koncepce neustálého zlepšování v centrech sdílených služeb na základě Lean metod |
Author: | Koval, Oksana |
ISBN: | 978-80-7454-743-0 |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/42637 |
Date: | 2010-07-14 |
Publisher: |
|
Page count: |
|
Availability: | Bez omezení |
Abstrakt:
Implementace center sdílených služeb (CSC nebo SSC v angličtině) je efektivní způsob zvyšování konkurenceschopnosti společností prostřednictvím snižování nákladů, standardizace procesů, zlepšování výkonnosti a efektivnosti. Poskytují rovněž další výhody, včetně lepší možnosti řízení rizik, konsolidace operací, zvyšování organizační flexibility a přinášejí nositelům procesů větší produktivní hodnotu ve formě zákaznického servisu, obchodní agility a podpory nových procesních funkcí (Dunkan, 2009). Stovky top mezinárodních společností (Accenture, SAP, Siemens, IBM, Hewlett-Packard, atd.) založily svoje střediska v Maďarsku, Polsku, na Slovensku a v České republice. Tyto Višegrádské země lákají investory zejména pro jejich výhodnou polohu, cenově dostupné kancelářské prostory a levné, vzdělané pracovní síly (Stewart, 2015). CSC jsou jednou z hlavních hnacích sil přímých zahraničních investic (PZI) v regionu. V České republice tento sektor vytváří více než 1 % HDP a vytvoří více než 100,000 pracovních míst v příštích pěti letech (Kulhánek et al., 2016). Podle různých odhadů v Maďarsku sdílené služby vytvoří až 2,5 % z celkové domácí zaměstnanosti(Marciniak, 2014). Jedním z hlavních hnacích motorů vytváření CSC je snižování nákladů. Zatímco vznik CSC v zemích Visegrádské skupiny umožňuje společnostem ušetřit touto formou organizace procesů pracovní síly, střediska je využívají pro neustálé zlepšování (CI), jako je Lean a Lean Six Sigma s cílem dosažení standardizace a optimalizace procesů. CI je nejvyšší prioritou pro většinu z center po celém světě. Na druhé straně je nutné vidět i fakt, že ve stejné době mnoho středisek oznámilo, že nedosahují požadovaných výsledků CI (Hodge, 2015).
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
koval_2018_teze.pdf | 2.251Mb |
View/ |
||
koval_2018_dp.pdf | 2.285Mb |
View/ |
None | |
koval_2018_op.pdf | 448.6Kb |
View/ |
None | |
koval_2018_vp.pdf | 717.3Kb |
View/ |
None |