Vinylové nosiče na českém hudebním trhu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Šišková, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:18Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:18Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42581
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této bakalářské práce je hudební průmysl. Konkrétně se práce zabývá vinylovými nosiči na českém hudebním trhu a zaměřuje se zejména na spotřebitelské chování, výrobu nosičů, hudební vydavatelství a prodejny. Podstatnou částí této práce je také zpracování vývoje prodeje vinylových nosičů v České republice a jeho srovnání s prodejem ostatních nosičů. Prvním cílem praktické části je zjistit, zda zvyšující se meziroční prodeje vinylových nosičů jsou nebo nejsou pouze momentálním trendem mezi spotřebiteli a druhým cílem je analyzovat jaké vinylové nosiče si spotřebitelé kupují. Výzkum bude prováděn pomocí dotazníkové šetření. |
|
dc.format |
56 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vinylový nosič
|
cs |
dc.subject |
vinyl
|
cs |
dc.subject |
hudba
|
cs |
dc.subject |
hudební průmysl
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
vinyl records
|
en |
dc.subject |
vinyl
|
en |
dc.subject |
music
|
en |
dc.subject |
music industry
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.title |
Vinylové nosiče na českém hudebním trhu |
|
dc.title.alternative |
Vinyl Records in the Czech Music Market |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jermakov, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2018-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this bachelor thesis is the music industry. Specifically, it deals with the vinyl records at the Czech music market and focuses mainly on the consumption behaviour, manufacturing of the records, record companies and shops. Substantial part of this thesis is also the analysis of the sales development of the vinyl records in the Czech Republic and its comparison to the sales of the other types of the records. The first aim of the practical part of the thesis is to ascertain if the increasing interannual sales of the vinyl records are or are not only a current trend among the consumers and the second aim is to analyse which vinyl records consumers buy. The research will be carried out by a questionnaire survey. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50524
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account