Nástroje a techniky pro optimalizaci webové prezentace
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Slavík, Libor
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:15Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:15Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42489
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje problematice optimalizace a zvyšování výkonnosti webové pre-zentace, jako jednomu ze základních a nezbytných nástrojů online marketingu. K optimalizované a výkonné prezentaci vede nepřeberné množství, více či méně efektivních cest. Tato práce nemůže postihnout celou šíři problému, ale klade si za cíl najít a ověřit ná-stroje a postupy, které zajistí maximálně efektivní a relativně snadnou cestu k cíli. K tomuto cíli je využito poznatků z rešeršní činnosti, především pak ale z kvalitativního šetření vede-ného formou polostrukturovaný rozhovorů s odborníky na danou problematiku. Ověření zjištěných informací bude provedeno testováním jednotlivých nástrojů a postupů na kon-krétních webových stránkách. |
|
dc.format |
83 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Online marketing
|
cs |
dc.subject |
optimalizace webu
|
cs |
dc.subject |
webová analytika
|
cs |
dc.subject |
SEO
|
cs |
dc.subject |
On-Page
|
cs |
dc.subject |
Off-Page
|
cs |
dc.subject |
optima-lizace pro vyhledávače
|
cs |
dc.subject |
Google Analytics
|
cs |
dc.subject |
Google Search Console
|
cs |
dc.subject |
linkbuilding
|
cs |
dc.subject |
analýza klíčových slov
|
cs |
dc.subject |
Online Marketing
|
en |
dc.subject |
Website Optimization
|
en |
dc.subject |
Website Analyzing
|
en |
dc.subject |
SEO
|
en |
dc.subject |
On-Page
|
en |
dc.subject |
Off-Page
|
en |
dc.subject |
Search Engine Optimization
|
en |
dc.subject |
Google Analytics
|
en |
dc.subject |
Google Search Console
|
en |
dc.subject |
Linkbuilding
|
en |
dc.subject |
Keyword Audit
|
en |
dc.title |
Nástroje a techniky pro optimalizaci webové prezentace |
|
dc.title.alternative |
Tools and Techniques for Web Optimization |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Káčerková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2018-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis presents tools and techniques that are used to optimize and enhance the perfor-mance of a web presentation. The reason of this research is the constantly growing pressure on web sites to increase their performance and position in Sear Engine Result page. The aim of this work is to investigate and validate techniques and procedures that can generate sat-isfactory results in optimizing each web presentation with minimal financial assets and practical experience. A qualitative survey was made in order to find the optimal way in achieving this goal. This survey was filled-out by web optimization specialists and based on their detailed procedure and recommendations a thorough consecution which tools are useful and powerful for this work was created. The output of this task is a table of optimization tools and a set of rec-ommendations with techniques and procedures for each individual participant. In the project part of the thesis the selected tools and techniques are deployed and verified on real web pages. Part of the work is unfortunately not an evaluation of techniques, be-cause relevant results can be obtained with a delay of several weeks to months. Still, I assume that work will benefit those who are interested in web optimization and SEO (Search Engine Optimization) in general. However, in regards with this field's dynam-ics, the topicality of this document will be for a limited time only much like famous but elder publications from this area of interest |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50389
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account