Vstup nové značky na český trh
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kocourek, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Vodáková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:14Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:14Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42456
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce s názvem Vstup nové značky na český trh se zabývá strategií a návrhem prvků značky pro nově vznikající společnost. Teoretická část zpracována formou literární rešerše se věnuje definování a zkoumání pojmů z oblasti značky, brand buildingu, corporate designu, image a marketingovému výzkumu. Praktická část představuje nově vznikající společnost zaměřenou na investiční poradenství. Součástí je i konkurenční analýza. Stěžejním bodem této části jsou dva kvalitativní a jeden kvantitativní průzkum. První kvalitativní polostrukturovaný rozhovor zkoumá vnímání investování a aspekty, které jsou při procesu investování důležité u cílové skupiny. Druhý polostrukturovaný rozhovor zjišťuje názory a postoje k navržené brand strategii a jednotlivým prvkům značky. Získané poznatky jsou následně validovány v kvantitativním dotazníkovém šetření. Provedené sondy jsou východiskem pro navržení strategie a prvků značky pro nově vznikající společnost zpracované do brand booku. |
|
dc.format |
104 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
brand building
|
cs |
dc.subject |
corporate design
|
cs |
dc.subject |
image
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
archetypy
|
cs |
dc.subject |
vize
|
cs |
dc.subject |
poslání
|
cs |
dc.subject |
prvky značky
|
cs |
dc.subject |
brand strategie
|
cs |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
brand building
|
en |
dc.subject |
corporate design
|
en |
dc.subject |
image
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
archetypes
|
en |
dc.subject |
vision
|
en |
dc.subject |
mission
|
en |
dc.subject |
brand elements
|
en |
dc.subject |
brand strategy
|
en |
dc.title |
Vstup nové značky na český trh |
|
dc.title.alternative |
Entry of a New Brand on the Czech Market |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2018-05-24 |
|
dc.description.abstract-translated |
The master thesis ´Entry of the new brand on the Czech market´ focuses on the strategy and the design of a new brand, seeing this problem as a part of marketing communication. The theoretical part is devoted to a literature review which defines and explores the concepts of brand, brand building, corporate design, image and marketing research. The practical part describes a newly emerging company focused on an investment consulting, its target group, brand elements and values. This description also contains a competitive analysis. The mainstay of the practical part is comprised of two qualitative and one quantitative surveys. The first qualitative semi-structured interview examines the perception of investing and the aspects which are important for the target group in the process of investment. The second qualitative semi-structured interview looks at the opinions and attitudes towards the proposed brand strategy and individual brand elements. The findings obtained are validated in a quantitative questionnaire survey. Proved probes are the basis for designing the brand strategy and branding of the brand elements, all compiled into brand book. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50338
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-11 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account