Strach v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Škorpíková, Nikol
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:13Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:13Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42451
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o využití emocí v současné reklamě, především využitím apelu strachu. V teoretické části se zabývá problematikou teorie reklamy, druhy emočních apelů a zaměřuje se specificky na apel strachu v reklamě. Podrobně zde popisuje formy strachu, efektivní využití strachu, faktory ovlivňující spotřebitele a jeho vnímání, stejně jako etickou a právní stránku využití apelu strachu v reklamě. V praktické části se soustředí na kvantitativní analýzu reklamy, popisuje současný stav a zákazníkovu percepci. V projektové části se věnuje návrhům pro zlepšení a tvorbu reklamních kampaní zaměřujících se na apel strachu. |
|
dc.format |
93 s. (13 9310 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Strach
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
emocionální apel
|
cs |
dc.subject |
strach v reklamě
|
cs |
dc.subject |
negativní emo- ce
|
cs |
dc.subject |
motiv
|
cs |
dc.subject |
Fear
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
emotions
|
en |
dc.subject |
emotional appeal
|
en |
dc.subject |
fear in advertising
|
en |
dc.subject |
negative emotions
|
en |
dc.subject |
motif
|
en |
dc.title |
Strach v reklamě |
|
dc.title.alternative |
Fear in Advertising |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2018-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis discusses the effective use of the emotional appeal in nowadays adver- tising, mainly usage of fear appeal. The theoretical part provides an insight into the theory of advertising, advertising appeals and is closely focused on the use of the emotional appe- al of fear in advertising. There is formulated the forms of fear in advertising, functions of fear, factors influencing the acceptance of fear, use of fear in advertising and its embedding in ethics and legislation. The practical part is using quantitative analysis of advertising con- taining an appeal of fear shows its current state and its consumer s perception. The project part presents a tool for creating advertising campaigns that include an appeal fear. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50332
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account