Reklamní tvorba Alfonse Muchy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Weberová, Dagmar
|
|
dc.contributor.author |
Minaříková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:13Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:13Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42437
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je věnovaná Alfonsi Muchovi a jeho reklamní tvorbě. Práce je rozdělená na část teoretickou, praktickou a projektovou. V teoretické části práce je představen život Alfonse Muchy a detailněji jeho reklamní tvorba. Jsou zde také vymezeny pojmy reklama a umění či postavení umění v reklamě se zaměřením na výtvarnou tvorbu. Praktická část představuje čtyři odborníky z uměleckého prostředí. Je zde věnován prostor jejich odborným názorům a postřehům týkajících se Muchovy reklamní tvorby. Na základě těchto zjištění je ve třetí projektové části práce navrhnut manuál pro reklamní agentury ohledně využití uměleckého díla v současné reklamě. |
|
dc.format |
75 s. (119 812 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Alfons Mucha
|
cs |
dc.subject |
reklamní plakát
|
cs |
dc.subject |
umění
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
Alphonse Mucha
|
en |
dc.subject |
advertising poster
|
en |
dc.subject |
art
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.title |
Reklamní tvorba Alfonse Muchy |
|
dc.title.alternative |
Advertising Work of Alphonse Mucha |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Horňák, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2018-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis is devoted to Alphonse Mucha and his advertising work. The work is divided into the theoretical, practical and project part. In the theoretical part of the thesis, Alphonse Mucha's life and the details of his advertising work are introduced. There are also defined the concepts of advertising and art, and the importance of art in advertising with a focus on art creation. The practical part presents four experts from the art environment. Their expert opinions and their observations about the Mucha's advertising work are introduced here. Based on these findings, in the third project part of the thesis, a manual for advertising agencies regarding the use of artwork in the current advertising is proposed. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
50310
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2018-04-20 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account