Asistent pedagoga z pohledu učitelů a žáků základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šalenová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Valová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:07Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:07Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42294
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaká je dle respondentů pracovní náplň asistenta pedagoga a jaký vliv má jeho práce na výuku žáků. Zda je tato činnost efektivní či nikoliv. První, teoretická část se zabývá vymezením samotné profese asistenta pedagoga, jeho náplní práce, kvalifikačních a osobnostních předpokladů. Druhá, praktická část se zabývá samotným kvantitativním výzkumem zaměřeným na pohled učitelů a žáků na práci asistenta pedagoga působícího na základní škole ve Zlínském kraji, na spolupráci mezi asistentem pedagoga a učitelem, vztahy mezi asistentem pedagoga a žáky a analýze a interpretaci získaných dat. |
|
dc.format |
61 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
teaching assistant
|
en |
dc.title |
Asistent pedagoga z pohledu učitelů a žáků základních škol |
|
dc.title.alternative |
An Assistant of a Teacher from the Perspective of Teachers and Pupils in Primary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2018-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim ot this bachelor thesis is find out the description of job teacher assistent, job description of teacher assistant and what effect has their work on class, wheter is this work effective or not. The first theoretical part deals with definition of this profession their job desription, qualifying and personality assumptions. The second practical part deals with quantitative research focused on the view of teachers and students on work of teacher assistant who works at school in Zlín Region, on colaboration between teacher assistant and teacher, relations between teacher assistant and students and analysis and interpretation of acquired data. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50104
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-25 |
|
local.subject |
asistenti pedagogů
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
teachers’ assistants
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account