Souvislost finanční gramotnosti jedince s jeho socioekonomickým statusem

DSpace Repository

Language: English čeština 

Souvislost finanční gramotnosti jedince s jeho socioekonomickým statusem

Show simple item record

dc.contributor.advisor Martincová, Jana
dc.contributor.author Rotterová, Lenka
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:06Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:06Z
dc.date.issued 2018-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/42283
dc.description.abstract Analýza úrovně finanční gramotnosti jedince je zaměřena na souvislost se socioekonomickým statusem. V teoretické části je definován pojem finanční gramotnost a popsány jednotlivé oblasti finanční gramotnosti, peněžní gramotnost, cenová gramotnost a rozpočtová gramotnost. Následně jsou rozebrány metody rozvoje finanční gramotnosti, finanční vzdělávání a projekty finanční gramotnosti v neformálním vzdělávání. Dále jsou uvedeny výzkumy v oblasti finanční gramotnosti. V neposlední řadě je rozebrána teorie socioekonomického statusu. Praktická část je věnována výzkumu v kvantitativním pojetí prostřednictvím dotazníkového šetření.
dc.format 70
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject finanční gramotnost cs
dc.subject složky finanční gramotnosti cs
dc.subject finanční vzdělávání cs
dc.subject výzkumy finanční gramotnosti cs
dc.subject socioekonomický status cs
dc.subject financial literacy en
dc.subject components of financial literacy en
dc.subject financial education en
dc.subject financial literacy research en
dc.subject socio-economic status en
dc.title Souvislost finanční gramotnosti jedince s jeho socioekonomickým statusem
dc.title.alternative The Connection between an Individual's Financial Literacy and Their Socio-Economic Status
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2018-06-11
dc.description.abstract-translated The analysis of an individual's level of financial literacy is related to the socio-economic status. The theoretical part defines the concept of financial literacy and describes the indi-vidual areas of financial literacy, monetary literacy, price literacy and budget literacy. Methods of developing financial literacy, financial education and financial literacy projects in non-formal education are then analyzed. Listed below are studies in the field of financial literacy. Last, but certainly not least, the theory of socio-economic status is analyzed. The practical part is devoted to research in quantitative conception through questionnaire survey.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 50091
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2018-04-19
local.subject socioekonomické skupiny cs
local.subject finanční gramotnost cs
local.subject socioeconomic groups en
local.subject financial literacy en


Files in this item

Files Size Format View Description
rotterová_2018_dp.pdf 4.120Mb PDF View/Open None
rotterová_2018_op.docx 15.74Kb Unknown View/Open None
rotterová_2018_vp.docx 15.40Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account