Práce sociálního pedagoga s osobami s poruchami autistického spektra
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Pernická, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:06Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:06Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42276
|
|
dc.description.abstract |
Díky rozmanitým kompetencím sociálního pedagoga zahrnuje jeho působení často široké spektrum činností a při své práci se setkává s nejrůznějšími cílovými skupinami. Cílem této práce je přiblížit čtenáři působnost sociálního pedagoga v prostředí, které přichází do kontaktu s lidmi s poruchami autistického spektra. Kromě samotné činnosti sociálních pedagogů se teoretická rešerše zabývá tedy především cílovou skupinou jedinci s poruchami autistického spektra a jejich opatrovníky. Praktická část práce hledá odpovědi především na míru hodnocení konkrétních pomocí. Dále na obeznámenost veřejnosti s danou problematikou. K dosažení těchto cílů bylo provedeno dotazníkové šetření cílené na dva výzkumné soubory. Jeden typ položek dotazníku směřoval na rodiny s jedincem s touto poruchou a druhý, obecnější typ týkající se obeznámenosti s danou problematikou, byl zaměřen na širší veřejnost. Z výsledků vyplynulo, že pracovní pozice a střediska, kde mohou působit sociální pedagogové, jsou značně využívány. Mohou být tedy považovány za velmi přínosné rodinám i jedincům s poruchami autistického spektra. Tyto výsledky mohou přispět jednak rodinám při zvýšení jejich obeznámenosti o možnostech získávání pomoci, dále také mladým lidem, kteří se rozhodují, zda má práce sociálního pedagoga smysl. Další zjištění výzkumu o obeznámenosti širší veřejnosti s poruchami autistického spektra může pomoci především při cílenějším působení a předáváním informací za pomocí osvětových činností při snaze začleňování těchto jedinců do společnosti. |
|
dc.format |
68 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
poruchy autistického spektra
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
obeznámenost
|
cs |
dc.subject |
pomoc
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
Autism spectrum disorder
|
en |
dc.subject |
social educator
|
en |
dc.subject |
familiarity
|
en |
dc.subject |
help
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.title |
Práce sociálního pedagoga s osobami s poruchami autistického spektra |
|
dc.title.alternative |
The Role of Social Education Worker in the Field of Autism Spectrum Disorders |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2018-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
Social educators come into contact with diverse groups of clients and possess competencies that prepare them for various types of work. This thesis examines the work of social educators in a very specific environment, working with clients suffering from Autism spectrum disorder. To achieve set goals, the literature review part of this work focuses on both social educators as well as the clients and their families. A research is then carried to explore the beneficial aspects of their work. A questionnaire has been sent to two groups of people. Families that have a member with Autism spectrum disorder have been asked about their experience with social educators and the general public answered questions about the disorder to test their knowledge and attitude. The results suggest that jobs cover by social educators are considered highly beneficial and are used by families frequently. The general public seem to have at least basic understanding of the disorder and for the last two decades the level of awareness in this area has been rising. Following these results, organizations trying to spread information to the public may consider taking different approach then in the past. The main point, however, should be to raise the awareness about the kind of help the families can get. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50084
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-26 |
|
local.subject |
informovanost
|
cs |
local.subject |
veřejnost
|
cs |
local.subject |
autismus
|
cs |
local.subject |
autistické děti
|
cs |
local.subject |
awareness
|
en |
local.subject |
public sphere
|
en |
local.subject |
autism
|
en |
local.subject |
children with autism
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account