Analýza cestovního ruchu v Malenovicích u Zlína
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Němcová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Bartíková, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:01:00Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:01:00Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42126
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat cestovní ruch v Malenovicích u Zlína. Práce je rozdělena do dvou částí. Část teoretická je věnována zejména základním pojmům z oblasti cestovního ruchu, typologii cestovního ruchu a marketingovému mixu. Praktická část je zaměřena na charakteristiku Malenovic a na popis turistických památek i dalších charakteristik dané lokality, které jsou významné pro její rozvoj. Praktická část obsahuje také dotazníkové šetření a SWOT analýzu. Na základě zjištěných výsledků jsou navržena opatření, která by měla přispět k rozvoji cestovního ruchu i ke zlepšení propagace a návštěvnosti dané oblasti. |
|
dc.format |
95 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
dotazníkové šetření
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Zlín-Malenovice
|
cs |
dc.subject |
tourism
|
en |
dc.subject |
questionnaire survey
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Zlín-Malenovice
|
en |
dc.title |
Analýza cestovního ruchu v Malenovicích u Zlína |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Tourism in Malenovice near Zlín |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kubík, Josef |
|
dc.date.accepted |
2018-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main aim of this bachelor thesis is to analyze tourism in Malenovice near Zlín. The thesis is divided into two parts. The theoretical part is devoted mainly to the basic concepts of tourism, tourism typology and marketing mix. The practical part is focused on the characteristics of Malenovice and on the description of the tourist monuments and other characteristics of the locality that are important for its development. The practical part also includes questionnaire survey and SWOT analysis. On the basis of the findings, measures are proposed to contribute to the development of tourism as well as to the promotion and visibility of the area. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
49868
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2018-05-14 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account