Klima třídy žáků 6. a 9. tříd základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Bradáčová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:00:56Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:00:56Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/42030
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřená na klima školní třídy. V teoretické části si vymezíme pojmy prostředí, atmosféra, klima školy a klima školní třídy. Dále si popíšeme školní třídu jako sociální skupinu. Soustředíme se na tvůrce klimatu, osobnost učitele a žáka i vzájemnou komunikaci mezi nimi. Praktická část je zaměřená na kvantitativní výzkum realizovaný na základní škole pomocí dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit vztahy mezi žáky v jednotlivých třídách. Zaměříme se také na rozdílnost vnímání klima u žáků 6. a 9. tříd základní školy. |
|
dc.format |
50 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
pozitivní klima
|
cs |
dc.subject |
osobnost učitele a žáka
|
cs |
dc.subject |
vzájemná komunikace
|
cs |
dc.subject |
school class
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
class climate
|
en |
dc.subject |
positive climate
|
en |
dc.subject |
teacher and pupil personality
|
en |
dc.subject |
mutual communication
|
en |
dc.title |
Klima třídy žáků 6. a 9. tříd základní školy |
|
dc.title.alternative |
Class Climate of 6th and 9th Grade Elementary School Pupils |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Venterová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2018-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the school climate. The theory defines the environment, atmosphere, school climate and classroom climate. It also describes a classroom as a social group. It focuses on creators of the climate, teacher's personality and pupil's personality and their communication. The research part of the thesis deals with quantitative research in a primary school, using a questionnaire. The aim of the thesis is to assess the relations of pupils in different classes, and the difference in understanding of the climate in pupils of the sixth and ninth grade. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
49689
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-27 |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
classroom climate
|
en |
local.subject |
communication in learning and scholarship
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account