Předcházení problémů v chování žáků 2. stupně základních škol ve Zlínském regionu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Šerý, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:00:47Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:00:47Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41827
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tématem předcházení problémů žáků 2. stupně základních škol ve Zlínském regionu. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy přispívající k teo-retickému poznání a pochopení autoevaluačních procesů na základních školách, popisuje zdroje možného problémového chování spojeného s negativním sebevnímáním. Výzkumná část zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření rizikové a posilující stránky školního života žáků z jejich perspektivy, zjištění informací k cílené a včasné prevenci a intervenci do problémového chování žáků na úrovni školy. |
|
dc.format |
105 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
autoevaluace
|
cs |
dc.subject |
výuka
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
školní třídy
|
cs |
dc.subject |
rizikové chování
|
cs |
dc.subject |
riziková mládež
|
cs |
dc.subject |
elementary school
|
en |
dc.subject |
self evaluation
|
en |
dc.subject |
teaching
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.subject |
risky be-haviour
|
en |
dc.subject |
risk adolescents
|
en |
dc.title |
Předcházení problémů v chování žáků 2. stupně základních škol ve Zlínském regionu |
|
dc.title.alternative |
Preventing Problem Behaviours of Second Grade Elementary School Students in the Zlín Region |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Balaban Cakirpaloglu, Irena |
|
dc.date.accepted |
2018-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with problem preventiv of second grade students at elementary school in Zlín region.The theoretical part explains basic concepts which contribute to theoretical knowledge and understanding of auto evaluating processesat elementary schools, describes sourcesof possible risky behaviour connected with negative self perception. The research part determines risky and strengthening aspects of students school life from their per-spective via questionnaires, gaining information to timely prevent and intervene in proble-matic student behaviour at school level. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
49418
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2018-04-18 |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
prevence sociálně patologických jevů
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
local.subject |
pathological social phenomena prevention
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account