[NEOBHÁJENO] Syndrom vyhoření středoškolských pedagogických pracovníků
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Suchá, Helena
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:00:47Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:00:47Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41824
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá aktuálním tématem dnešním doby syndromem vyhoření. Jako cílová skupina výzkumu byli zvoleni středoškolští pedagogičtí pracovníci. Cílem práce je zjistit míru vyhoření u této profesní skupiny a v případě potvrzení stanovených hypotéz navrhnout možná řešení tohoto problému. V teoretické části jsou popsány příčiny a přízna-ky syndromu vyhoření, možnosti léčby a prevence. Je vymezena učitelská profese a po-zornost je věnována i psychosociálnímu stresu učitelů. V praktické části bylo využito kvan-titativní metody zkoumání založené na dotazníkovém šetření. |
|
dc.format |
103 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
syndrom vyhoření
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
burnout syndrom
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Syndrom vyhoření středoškolských pedagogických pracovníků |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] Burnout Syndrom of Secondary School Teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šalenová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2018-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis is focused on an actual topic these days burnout syndrom. As a target group of our research were chosen Secondary school teachers. The main aim of the diploma thesis is to provide analysis of this issue, find out the volume of burnout syndrom among teachers and if there is a need, suggest possible solution and a prevention programm. Theo-retical part of the work describes causes of presence and development of burnout syndro-me, its individual phases and symptoms. We also mention possible ways of prevention and treatment of burnout syndrome. We define teacher´s profession and pay attention to psy-chosocial stress connected to this job. The practical part is based on the questionnaire survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
49412
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2018-04-17 |
|
local.subject |
středoškolští učitelé
|
cs |
local.subject |
učitelská profese
|
cs |
local.subject |
secondary school teachers
|
en |
local.subject |
teacher career
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account