Postoj učitelů mateřských škol k výchově a vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Řepková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:00:46Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:00:46Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41802
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce pojednává o postojích učitelů mateřských škol k výchově a vzdělávání předškolních dětí. Teoretická část se zabývá především předškolním vzděláváním a jeho proměnami, dítětem předškolního věku a jeho vývojem a pojednává také o typologii osobnosti pedagogů. Dále se zabývá výchovnými styly, kterými předškolní pedagog ve vzdělávacím procesu působí na dítě. Hlavní podstatou práce je kvantitativní výzkum, který poukazuje na odlišné postoje učitelek mateřských škol k výchově a vzdělávání dětí. Výzkum zkoumá, zda učitelky přistupují k výchově a vzdělávání předškolních dětí více alternativně, nebo používají spíše tradiční styl výchovy. |
|
dc.format |
84 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
předškolní pedagog
|
cs |
dc.subject |
postoje
|
cs |
dc.subject |
vyučovací styl
|
cs |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
training
|
en |
dc.subject |
preschool teacher
|
en |
dc.subject |
attitude
|
en |
dc.subject |
teaching style
|
en |
dc.title |
Postoj učitelů mateřských škol k výchově a vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Attitude of Teachers of Nursery Schools to Education and Training |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kočvarová, Ilona |
|
dc.date.accepted |
2018-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with attitudes of preschool teachers to the education of preschool children. The theoretical part deals mainly with preschool education and its changes, the child of preschool age and its development and also deals with the typology of the personality of the teachers. It also deals with the educational styles that the preschool teacher in the educational process has on the child. The main feature of this thesis is quantitative research, which points to the different attitudes of preschool teachers to the education of children. The research examines whether teachers are more likely to approach the education of preschool children in alternative way, or whether they are using the traditional style of education. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
49385
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2018-04-18 |
|
local.subject |
učitelé mateřských škol
|
cs |
local.subject |
učitelky mateřských škol
|
cs |
local.subject |
předškolní pedagogika
|
cs |
local.subject |
preschool teachers
|
en |
local.subject |
women kindergarten teachers
|
en |
local.subject |
preschool education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account