[NEOBHÁJENO] English Speaking Anxiety of English Teachers in the Czech Republic (age group 31- 40)

DSpace Repository

Language: English čeština 

[NEOBHÁJENO] English Speaking Anxiety of English Teachers in the Czech Republic (age group 31- 40)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kráľová, Zdena
dc.contributor.author Juríčková, Katarína
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:00:45Z
dc.date.available 2018-07-04T15:00:45Z
dc.date.issued 2017-11-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/41783
dc.description.abstract Cílem této práce je nahlédnutí do teorie úzkosti učitelů anglického jazyka, faktorů a ná-sledků provázející tuto psychickou poruchu a v neposlední řadě nabídnout nějaké řešení těchto situací. V teoretické části také najdeme informace o historii učitelské profese zaměřené především na anglický jazyk, kde se dozvíme, jak se různé metody výuky formovaly během doby. Praktická část se zabývá výzkumem úzkosti učitelů anglického jazyka s přihlédnutím k věkové skupině 31 až 40 let. Výzkum pracuje s výsledky dotazníku a škály, které byly distribuovány a následně vyhodnocovány
dc.format 50 s. (64 529 znaků)
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Úzkost z mluvení anglického jazyka cs
dc.subject úzkost učitelů cs
dc.subject výuka anglického jazyka v České republice cs
dc.subject učitelská profese cs
dc.subject English speaking anxiety en
dc.subject teacher's anxiety en
dc.subject teaching English in the Czech Republic en
dc.subject teacher's profession en
dc.title [NEOBHÁJENO] English Speaking Anxiety of English Teachers in the Czech Republic (age group 31- 40)
dc.title.alternative [NEOBHÁJENO] English Speaking Anxiety of English Teachers in the Czech Republic (age group 31- 40)
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Masár Machová, Dagmar
dc.date.accepted 2018-06-13
dc.description.abstract-translated The aim of this thesis is to look into the theory of the English teacher anxiety, factors and consequences that accompany this psychical disorder and to offer a solution for those situations. In the theoretical part, you can find information about the history of the teacher's profession focused mainly on the English language, where we find out how different methods have been formed through the time. The practical part includes the research of the English teacher anxiety with the focus on the age group of 31- 40 years. The research is based on the results of the questionnaire and scale, which were distributed across the teachers and evaluated consequently.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.description.result neobhájeno
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Filologie cs
dc.thesis.degree-program Philology en
dc.identifier.stag 49361
utb.result.grade F
dc.date.submitted 2018-05-03
local.subject řečové dovednosti cs
local.subject jazyková výuka cs
local.subject učitelé cs
local.subject speech ability en
local.subject language teaching and learning en
local.subject teachers en


Files in this item

Files Size Format View Description
juríčková_2018_dp.pdf 1.434Mb PDF View/Open None
juríčková_2018_op.pdf 213.6Kb PDF View/Open None
juríčková_2018_vp.doc 47.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account