Design a vizuální styl videohry
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Stránský, Bohuslav
|
|
dc.contributor.author |
Giertlová, Elena
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T15:00:31Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T15:00:31Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41641
|
|
dc.description.abstract |
ABSTRAKT Práce se zabývá problematikou herních stereotypů a vývojem her samotných. Teoretická část krátce popisuje definici pojmu 'hra', věnuje se její historii a vývoji, taktéž z vizuální stránky. Hlavní problematikou a analýzou práce jsou stereotypy hlavních hrdinů, taky her celkově. V neposlední řadě popisuje i motivaci lidí k hraní her. Praktická část pak předsta-vuje moje vlastní řešení smyšlené počítačové hry v podobě concept artu, digitálních ilustrací načrtávajícími herní charaktery, prostředí a vizuál hry zvanej K.A. Popisuje zužitko-vané poznatky a informace získané v teoretické části. |
|
dc.format |
57 |
|
dc.language.iso |
sk |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
herní design
|
cs |
dc.subject |
digitální ilustrace
|
cs |
dc.subject |
concept art
|
cs |
dc.subject |
počítačová hra
|
cs |
dc.subject |
game
|
en |
dc.subject |
game design
|
en |
dc.subject |
digital illustration
|
en |
dc.subject |
concept art
|
en |
dc.subject |
computer game
|
en |
dc.title |
Design a vizuální styl videohry |
|
dc.title.alternative |
Design and Visual Style of a Videogame |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dosoudilová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2018-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This project deals with the issue of stereotypes in games and the game development itself. Theoretical part shortly describes definition of the term 'game', the history and develop-ment of games, from the visual side as well. The main point of analysis in this project is the stereotype of a game character, or game itself. Last, but not least, thesis describes mo-tivation of people to play games. Practical part introduces my own solution of the imagina-ry computer game, in the form of concept art, digital illustrations that show main game characters, enviroment and a visual of the game called K.A. It describes knowledge and information gained during analysis in theoretical part. |
|
dc.description.department |
Ateliér Digitální design |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Digitální design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Digital Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
49171
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2018-05-11 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account