dc.contributor.author |
Saha, Anusua
|
|
dc.date.accessioned |
2018-01-03T13:10:13Z |
|
dc.date.available |
2018-01-03T13:10:13Z |
|
dc.date.issued |
2010-07-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.isbn |
978-80-7454-716-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41604
|
|
dc.description.abstract |
V posledních letech byl výzkum v oblasti udržitelnosti zajímavý kvůli rostoucímu celosvětovému významu ekologické orientace v procesu nákupu spotřebitelů. Lidé pozitivně mění své trendy a životní styly s tím, že věnují více pozornosti celosvětově orientovanému udržitelnému chování ve srovnání s minulostí. Pochopení očekávání spotřebitelů a nových nákupních trendů, souvisejících s trendy chování v oblasti ekologických nákupů v rámci indických spotřebitelů je možné prostřednictvím identifikace konstrukce Teorie plánovaného chování (TBP). Prezentovaný výzkum se snaží porozumět záměrům spotřebitelů při nakupování zelených produktů v rozvíjející se Indii. Studie využívá jako teoretický rámec teorii plánovaného chování (TPB) a dále se pokouší rozšířit model TPB o začlenění dalších prvků, jako jsou sociální hodnota, znalosti o životním prostředí, environmentální znepokojení a peněžní hodnota. Data byla shromážděna metodou průzkumu pomocí strukturovaného dotazníku mezi 339 spotřebiteli a byla analyzována pomocí modelování strukturálních rovnic (SEM) pro testování hypotetického modelu. Závěry potvrzují užitečnost používání rámce TPB s dalšími prvky při předvídání záměrů spotřebitelů při nakupování. Rámec studuje nejenom nezávislý vztah, ale také vztahy mezi všemi prvky, které by mohly vést ke změně vnímání spotřebitelského chování při zelených nákupech. Autorka testovala tři modely, které potvrdily přímé vlivy prvků na spotřebitelské nakupování, poté byly zkoumány zprostředkovací efekty a nakonec vztah mezi všemi prvky v hypotézovém modelu. Výsledkem každého modelu byly zajímavé výstupy. V závěru jsou diskutovány další dopady výzkumu v této oblasti a důsledky pro podniky, obchodníky a tvůrce politik ve firmách. |
|
dc.format |
45 |
|
dc.format.extent |
108 |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
cs |
dc.rights |
Bez omezení |
cs |
dc.subject |
Zelený konzumerismus
|
cs |
dc.subject |
nákupní záměr
|
cs |
dc.subject |
sociální hodnota
|
cs |
dc.subject |
znalosti o životním prostředí
|
cs |
dc.subject |
udržitelnost
|
cs |
dc.subject |
environmentální znepokojení
|
cs |
dc.subject |
zelené výrobky
|
cs |
dc.subject |
modelování strukturálních rovnic
|
cs |
dc.subject |
SEM
|
cs |
dc.subject |
zelení spotřebitelé
|
cs |
dc.subject |
teorie plánovaného chování
|
cs |
dc.subject |
TBL
|
cs |
dc.subject |
Indie
|
cs |
dc.subject |
Green consumerism
|
en |
dc.subject |
purchase intention
|
en |
dc.subject |
social value
|
en |
dc.subject |
environmental knowledge
|
en |
dc.subject |
Sustainability
|
en |
dc.subject |
environmental concern
|
en |
dc.subject |
Green products
|
en |
dc.subject |
Structural Equation Modelling
|
en |
dc.subject |
SEM
|
en |
dc.subject |
Green consumers
|
en |
dc.subject |
Theory of Planned behaviour
|
en |
dc.subject |
TBL
|
en |
dc.subject |
India
|
en |
dc.title |
Rámec pro studium postojů indických spotřebitelů směrem k udržitelné spotřebě v Indii |
cs |
dc.title.alternative |
A Framework For Studying Consumer Intention Towards Green Consumerism In India |
en |
dc.type |
disertační práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Chovancová, Miloslava |
|
dc.contributor.referee |
Nenadál, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2017-12-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
Over the last years, research about sustainability has been interesting due to growing importance of green orientation in the consumer purchasing process around the world. People are changing their trends and way of lifestyle in a more conscious way paying more attention towards green oriented behavior worldwide compared to in the past. Understanding consumer expectations and new purchasing trends related to green purchasing behavioral trends within the Indian consumers by means of identifying by Theory of Planned Behavior (TBP) constructs. The present research attempts to understand the consumers' intention towards buying green consumerism in a developing nation, India. The study uses Theory of Planned Behaviour (TPB) as its theoretical framework and further attempted to extend the TPB model by incorporating additional constructs such as (social value, environmental knowledge, environmental concern and value for money) in it. Data was collected using survey based method using structured questionnaire among 339 consumers and was analyzed using Structural Equation Modeling (SEM) for testing the hypothesized model. The finding reported the utility of using TPB framework with additional constructs in predicting the consumers' intention that will lead to purchase intention. The framework not only studies the independent relationship but also the relationship between all the constructs that might lead to change of consumers' perception towards green purchase behavior. The author tested three models to testify the direct effects of the constructs with the purchase intention, then studied the mediating effects and lastly the relationship with all the constructs in the hypothesized model. The results of each constructed model have shown interesting outcomes. At the end, the implications for businesses and marketers and the policy makers has been discussed with further scope of research in this field. |
|
dc.description.department |
Ústav průmyslového inženýrství a informačních systémů |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ph.D. |
|
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
47630
|
|
dc.date.submitted |
2017-10-02 |
|
local.subject |
udržitelná spotřeba a výroba
|
cs |
local.subject |
Indie
|
cs |
local.subject |
sustainable consumption and production
|
en |
local.subject |
Indie
|
en |