Charakteristika vybraných alternativních škol a jejich fungování v praxi

DSpace Repository

Language: English čeština 

Charakteristika vybraných alternativních škol a jejich fungování v praxi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Krausová, Jana
dc.contributor.author Dokulilová, Michaela
dc.date.accessioned 2017-10-04T11:25:09Z
dc.date.available 2017-10-04T11:25:09Z
dc.date.issued 2016-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/41554
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá tématem charakteristiky vybraných alternativních škol a jejich fungováním v praxi. V teoretické části práce jsou uvedeny obecné poznatky týkající se alternativního školství, následně pedagogiky Marie Montessori, daltonských škol, waldorfských škol a lesních školek. Dále jsou zde obsaženy informace z vývojové psychologie zabývající se jednotlivými etapami vývoje z období dětství. Teoretickou část zakončuje souhrn poznatků z komunikace. Praktická část obsahuje rozhovory s jednotlivým učiteli a žáky navštěvující vybrané alternativní školy. Hlavním cílem těchto rozhovorů bylo zjistit, do jaké míry se popsaná teorie slučuje s praxí.
dc.format 91 s. (34 044 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject alternativní školy cs
dc.subject výchova cs
dc.subject vzdělání cs
dc.subject vývojová psychologie cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject rodina cs
dc.subject alternative schools en
dc.subject upbringing en
dc.subject education en
dc.subject developmental psychology en
dc.subject communication en
dc.subject family en
dc.title Charakteristika vybraných alternativních škol a jejich fungování v praxi
dc.title.alternative Characteristics of Selected Alternative Schools and Their Operation in Practice
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2017-09-11
dc.description.abstract-translated This dissertation thesis is focused on a topic of characteristic of selected alternative schools and their practical working. The theoretical part brings an introduction to a general knowledges regarding alternative education, then Maria Montessori pedagogy, dalton schools, waldofr schools and forest kindergarten. After that, there are defined informations of developmental psychology dealing with stage from childhood. The end of theoretical part are knowledges from communication. Furthermore, this thesis contains some interview with teachers and students of selected alternative schools. The main aim of these interviews was to compare theory with practice of selected alternative schools.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 45106
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2017-04-13


Files in this item

Files Size Format View Description
dokulilová_2017_dp.pdf 4.022Mb PDF View/Open None
dokulilová_2017_op.docx 21.31Kb Unknown View/Open None
dokulilová_2017_vp.doc 55.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account