Analýza konkurenceschopnosti vybrané společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bejtkovský, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Němčík, Jakub
|
|
dc.date.accessioned |
2017-10-04T11:25:07Z |
|
dc.date.available |
2017-10-04T11:25:07Z |
|
dc.date.issued |
2017-07-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41540
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti, která působí na českém trhu v odvětví velkoplošného tisku. Cílem teoretické části bakalářské práce bylo vypracování literární rešerše na oblast konkurenceschopnosti společnosti a ná-sledné formulování teoretických východisek pro zpracování části praktické. Cílem praktické části bakalářské práce byla analýza současného stavu konkurenčního postavení vybrané společnosti na trhu včetně zhodnocení výsledků analýzy. V této části práce byly implemen-továny vybrané strategické marketingové analýzy zaměřené na daný výzkumný problém. Součástí bakalářské práce jsou také doporučení zaměřená na zlepšení současného stavu konkurenčního postavení vybrané společnosti na trhu |
|
dc.format |
74 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
benchmarking
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
McKinsey 7S
|
cs |
dc.subject |
PESTE analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterův model pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Benchmarking
|
en |
dc.subject |
Competitiveness
|
en |
dc.subject |
McKinsey 7S
|
en |
dc.subject |
PESTE analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's five forces mod-el
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenceschopnosti vybrané společnosti |
|
dc.title.alternative |
The Analysis of Competitiveness of the Chosen Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bartók, Otto |
|
dc.date.accepted |
2017-09-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis concentrates on analysis of the competitiveness of a selected company, which is operating on the large format printing market. The aim of the theoretical part was to compile a literature research about company competitiveness, and follow-up with formu-lating theoretical basics for the practical part. Goal of the practical part was analysis of the current company's market situation including evaluating analysis results. In this part of the thesis were implemented selected strategic marketing analysis focused on given research problem. Part of this bachelor thesis is also recommendations focused on improving current competitive position of the selected company on the market. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Economics Specialization: Enterprise Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
47775
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-08-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account