Analýza konkurence hypotečních úvěrů pro vybranou banku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kubíčková, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Jirčíková, Blanka
|
|
dc.date.accessioned |
2017-10-04T11:25:06Z |
|
dc.date.available |
2017-10-04T11:25:06Z |
|
dc.date.issued |
2017-03-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41538
|
|
dc.description.abstract |
Tématem této bakalářské práce je analýza konkurence hypotečních úvěrů pro Raiffeisen banku. Práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část se zabývá definicí, rozdělením a identifikací konkurence. Dále pokračuje analýzou prostředí podniku a SWOT analýzou. Vysvětluje základní pojmy marketingu bankovních služeb a specifikuje úvěry na bydlení. Druhá praktická část v úvodu představuje Raiffeisen banku, dále pokračuje analýzou jejího prostředí. Potom následuje analýza konkurence a identifikace nejsilnějších konkurenčních bank. Pomocí modelačních případů fiktivního klienta jsou porovnány služby jednotlivých bank a vyhodnoceny. Na závěr budou uvedeny návrhy a doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti banky. |
|
dc.format |
69 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Konkurence
|
cs |
dc.subject |
konkurenční výhoda
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
hypoteční úvěry
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
Competitive Advantage
|
en |
dc.subject |
Competitiveness
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
PEST Analysis
|
en |
dc.subject |
Mortgage Loans
|
en |
dc.title |
Analýza konkurence hypotečních úvěrů pro vybranou banku |
|
dc.title.alternative |
Competition Analysis of Mortgage Loans for a Selected Bank |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Brišová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2017-09-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this bachelor thesis is Competition Analysis of Mortgage Loans for Raiffeisen Bank. The Thesis is divided into two parts. The first theoretical part deals with the definition, the classification and the identification of the competition. The work further analyse of the company and SWOT analysis, explains the basic concepts of marketing of banking services, it also specifies loans.The second part presents the introduction of Raiffeisen Bank and proceedes with analyzing its environment which is followed by a competition analysis and an identification of the strongest competitor banks. Services of individual banks are compared and evaluated, using a fictitious client. In the last part of the thesis there are proposals and recommendations to improve the competitiveness of bank. |
|
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
47644
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2017-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account