Analýza marketingového mixu Mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vařáková, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Rudolfová, Simona
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:20Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:20Z |
|
dc.date.issued |
2017-03-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41484
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je analýza marketingového mixu organizace, kterou bude konkrétně myšlena mateřská škola. Teoretická část bude nejprve popisovat základní pojmy jako je marketing, neziskový marketing a marketing školy. Po té bude popsáno marketingové prostředí školy a SWOT analýza. Dále bude věnována pozornost marketingovému mixu, a co vše tvoří marketingový mix. V neposlední řadě bude teoretická část zaměřena na marketingový výzkum, jak postupovat a jak sbírat informace. V praktické části bude jako první popis neboli představení mateřské školy. Nadále bude zpracované téma na prostředí školy a zároveň SWOT analýza. V práci bude udělán popis na zvolený postup marketingového výzkumu a bude zde i objasnění výsledků. Bude zpracována analýza marketingového mixu a to očima rodičů, zaměstnanců a ředitelky školy. Bude použita metoda dotazníkového šetření. Vše bude shrnuto do grafů a tabulek. Nakonec budou vypracovány návrhy a doporučení pro mateřskou školu. |
|
dc.format |
99 797 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
marketingové prostředí
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
marketing environment
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.title |
Analýza marketingového mixu Mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Marketing Mix of the Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kubíčková, Miloslava |
|
dc.date.accepted |
2017-06-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Bachelor thesis is dedicated to an analysis of marketing mix of a specific organization which is a kindergarten. At first, the theoretical part will define basic terminology such as marketing, marketing of non-profit organizations and marketing of a kindergarten. After that, marketing environment of the kindergarten and SWOT analysis will be described. Furthermore, the attention will be dedicated to a marketing mix and to its individual elements. Last but not least, the theoretical part will be dedicated to a marketing research and procedure of gathering information. The practical part will begin with a description and introduction of the kindergarten. Furthermore, the environment of the kindergarten and a SWOT analysis will be elaborated. In this thesis, the chosen procedure of the marketing research will be defined and it results will be presented. An analysis of the marketing mix from the point of view of parents, employees and headmaster of the kindergarten will be elaborated. The outcomes will be summarized in charts and tables. In the end, suggestions and recommendations for the kindergarten will be presented. |
|
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
47657
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account