Title: | Prediktivní analytika: technika data miningu pro rozhodování s využitím v řízení odchodu zákazníků |
Author: | Nabareseh, Stephen |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/41461 |
Date: | 2010-07-14 |
Publisher: |
|
Page count: |
|
Availability: | Bez omezení |
Abstrakt:
Rozhodování je klíčovým prvkem každé organizace. Provedená rozhodnutí jsou závislá na určitém množství poznatků získaných z již existujících nebo nově získaných informací ve formě dat. Využití moderních analytických nástrojů pro vytváření takových znalostí je rozumné pro každou firmu založenou za účelem zisku. Rozhodování o zákaznících je jednou z oblastí, na kterou se většina společností soustředí, zejména společnosti podnikající v odvětví služeb v rozvojových zemích. Schopnost těchto společností předpovědět fluktuaci zákazníků je značně nedostačující. Telekomunikační společnosti v některých rozvojových zemích, např. Ghana, tímto nedostatkem velice trpí. Schopnost identifikovat potenciální zákazníky, kteří odejdou, schopnost identifikovat zákazníky clusteru s podobným spotřebním chováním a schopnost identifikovat pevné body spojené s věrností zákazníků jsou problematickou oblastí. Telekomunikační společnosti v Ghaně se s těmito problémy běžně potýkají. Nástroje sloužící k vytěžování dat jsou moderními nástroji pro tvorbu modelu predikce, shlukování a dolování asociačních pravidel pro rozhodování.
Files | Size | Format | View | Description |
---|---|---|---|---|
nabareseh_2017_dp.pdf | 2.386Mb |
View/ |
None | |
nabareseh_2017_op.pdf | 817.4Kb |
View/ |
None | |
nabareseh_2017_vp.pdf | 511.5Kb |
View/ |
None |