Image značky Poděbradka
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kocourek, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Machátová, Iva
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:15Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:15Z |
|
dc.date.issued |
2017-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41442
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je analýza image značky minerální vody Poděbradka. Zabývá se jejím podrobným rozborem v souvislosti s vnímáním této značky tuzemskými spotřebiteli. Teoretická část práce je zaměřena na rešerše odborných zdrojů vázaných na pojem značka, image, firemní identita a marketingový výzkum. V praktické části je pak představena samotná značka Poděbradka, její historie, konkurence, z části i firemní identita. Následně, pomocí marketingového výzkumu, konkrétně kvantitativní výzkumné sondy, analyzuje vnímání této značky konzumenty minerálních vod. Závěr práce je věnován celkovému vyhodnocení získaných dat výzkumu a doporučení pro další vývoj této české značky. |
|
dc.format |
75 s. (91 855 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
Poděbradka
|
cs |
dc.subject |
image
|
cs |
dc.subject |
firemní identita
|
cs |
dc.subject |
povědomí o značce
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
Poděbradka
|
en |
dc.subject |
image
|
en |
dc.subject |
firm identity
|
en |
dc.subject |
brand awareness
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.title |
Image značky Poděbradka |
|
dc.title.alternative |
Brand Image Poděbradka |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rožek, Michal |
|
dc.date.accepted |
2017-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of the bachelor thesis is the analysis of the brand image of the mineral water Poděbradka. It is concerned with a detailed analysis concerning the way the brand is perceived by domestic consumers. The theoretical part of the work concentrates on the background research from technical sources reviewing the terms brand, image, firm identity and marketing research. The practical part presents the actual brand Poděbradka, its historical background, competition in the field, and partially, its firm identity. Furthermore, the perception of the brand by consumers of mineral waters is analysed through marketing research, quantitative researching probing to be exact. The final part of the thesis is devoted to the overall evaluation of gathered data from the research and a recommendation for further development of this Czech brand. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
47604
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account