Hudba v obchodním prostředí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Březík, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:16:08Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:16:08Z |
|
dc.date.issued |
2017-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41377
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zaměřuje na hudbu v obchodním prostředí. Zkoumá jak vliv na zákazníky, tak i na zaměstnance jednotlivých prodejen. Samotným cílem práce je analyzovat vnímání a postoje k hudbě zákazníků i zaměstnanců v obchodech Terno, Tchibo a Ikea. Teoretická část obsahuje základní pohled do problematiky hudby v obchodním prostředí a vztahu: hudba a práce. Praktická část nabídne informace, jak hudbu v jednotlivých prodejnách vnímají zákazníci a jak naopak zaměstnanci. Pro získání výsledků bylo využito několika forem marketingového výzkumu kvantitativní i kvalitativní. Konkrétně osobní dotazování formou dotazníků, distribuce dotazníků a polostrukturované rozhovory. |
|
dc.format |
61 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hudba
|
cs |
dc.subject |
obchodní prostředí
|
cs |
dc.subject |
zákazníci
|
cs |
dc.subject |
zaměstnanci
|
cs |
dc.subject |
music
|
en |
dc.subject |
in-store music
|
en |
dc.subject |
business environment
|
en |
dc.subject |
costumers
|
en |
dc.subject |
employees
|
en |
dc.title |
Hudba v obchodním prostředí |
|
dc.title.alternative |
In-store Music |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kupková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2017-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work is focused on music in the business environment. It examines the impact on customers and employees at individual stores. The aim of this work is to analyze the perception and attitude of music in stores Terno, Tchibo and Ikea by customers and employees. The theoretical part contains basic insight into the problems of the in-store music and relationship: music and work. The practical part offers information, how music is perceive by customers and how is perceive by employees. To get the results was used several forms of marketing research - quantitative and qualitative. Specifically personal interviews using questionnaires, distribution of questionnaires and interviews. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
47528
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2017-04-28 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account