Vnímání environmentálních rizik malými dětmi předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Trojan, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Zábojníková, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2017-07-03T09:15:43Z |
|
dc.date.available |
2017-07-03T09:15:43Z |
|
dc.date.issued |
2017-02-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/41195
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce na téma Vnímání environmentálních rizik se zabývá problematikou envi-ronmentálních rizik, jejich rozdělením a konkrétním ukotvením. Dále práce pojednává o environmentální výchově. O její charakteristice a důvodům pro environmentální výchovu. Následně o cílech a formě vzdělávání. Taktéž je zaměřena na pochopení vnímání dětí před-školního věku, konzultaci s dětmi a učiteli z mateřských škol, aby mohlo dojít k návrhu implikace pro úpravu vzdělávacího procesu v mateřských školách. |
|
dc.format |
69 s. (76 901) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
environmentální rizika
|
cs |
dc.subject |
environmentální výchova
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
děti
|
cs |
dc.subject |
před-školní věk
|
cs |
dc.subject |
environmental risks
|
en |
dc.subject |
environmental education
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
children
|
en |
dc.subject |
pre-school age
|
en |
dc.title |
Vnímání environmentálních rizik malými dětmi předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Preschool Children Environmental Risks Perception |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pitrová, Kateřina |
|
dc.date.accepted |
2017-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis on Preschool children environmental risks perception deals with envi-ronmental risks, their classification and concrete anchoring. The thesis also deals with envi-ronmental education. About it´s characteristics and reasons for environmental education. Consequently, the objectives and form of education. It also focuses on understanding pre-school age perceptions, consultation with children, and nursery teachers so that a sugges-tion of implication can be made to adapt the educational process in kindergartens |
|
dc.description.department |
Ústav environmentální bezpečnosti |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Řízení environmentálních rizik |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Environmental Risk Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Bezpečnost společnosti |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Security of Society |
en |
dc.identifier.stag |
47278
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2017-05-15 |
|
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
ekologická výchova
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
ecological education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account